A hosszú tárolás után forgalomba visszaállított Boeing 777-esek PW4000-es erőforrásaival műszaki gond adódhat, az USA Szövetségi Légügyi Hivatala ezért direktívát adott ki.
Az FAA tavaly földre parancsolta a Pratt&Whitney PW4000-es hajtóművel szerelt Boeing 777-eseket, miután a United egyik példánya súlyosan meghibásodott.
Az anyagfáradási probléma kiküszöbölése után azonban az újbóli üzembeállítás sem megy zökkenőmentesen.
Egy tárolásból kivett példánynak első, utasok nélküli útján vissza kellett fordulnia, mivel a levegőben leállt az egyik erőforrás.
A vizsgálat kiderítette, hogy a levegő-olaj hőcserélőn a tárolás során olyan mértékű korrózió keletkezett, hogy kilyukadt, és ezért olajszivárgás lépett fel.
Ez a szivárgás alacsony olajnyomáshoz, és az egyik vagy rossz esetben mindkét hajtómű leállásához vezethet.
Ezért a hivatal újabb légialkalmassági direktívát adott ki a PW4000 hajtóműcsaládra, ezúttal a levegő-olaj hőcserélő átvizsgálásával kapcsolatban. Ez érvényes az összes alkatrészre, függetlenül a teljesített ciklusok számától.
A vizsgálatot az első repülést megelőző 30 napon belül kell végrehajtani, és ha problémát találnak, az alkatrészt ki kell cserélni. Ugyanakkor az időkorlát kitolható, ha a vizsgálat után az alkatrészt a gyártó ide vonatkozó utasításai szerint tárolták le.