Újra bevezeti az első osztályú kabinterméket az Emirates a budapesti járaton, jövő februártól három osztályos Boeing 777-300ER repülőgépek teljesítik az EK111 és EK112-es járatokat.
Mindez a Routes Online bejegyzéséből derül ki, az információt a légitársaság szóvivője megerősítette lapunknak. E szerint 2019 február elsejével az Emirates a jelenlegi kétosztályos triplahetesei helyett háromosztályos kabinkialakítású Boeing 777-300ER-eket küld minden nap.
A lépés azzal együtt, hogy a budapesti repülőtéren újra megjelenik az első osztályú kabintermék némi kapacitáscsökkentéssel is jár. A jelenleg használt kétosztályos triplahetesek ugyanis a 42 business ülés mellett 386 turista osztályú üléssel vannak felszerelve, a teljes kapacitás így 428 szék.
Konfigurációtól függően a háromosztályos gépek 8 első és 42 business utas mellett 304/310 economy utast tudnak a fedélzetükre venni. A teljes kapacitás 354/360 utas, ez mintegy 15 százalékos kapacitáscsökkenést jelent.
Az Emirates 2015 decemberében vezette be a budapesti úton először a háromosztályos 777-300-asokat, amelyek az Airbus A330-asokat váltották. 2017 febuárjában azonban az Emirates úgy döntött, hogy a nagyobb hatótávolságú, nagyobb befogadóképességű Boeing 777-300ER-eket küldi Budapestre.
A lépés ugyanakkor egy kísérlet is lehet. A másfél évvel ezelőtt kivezetett első osztályra úgy tűnik, mégis lehet akkora kereslet, amelyet az Emirates szerint érdemes tovább generálni nagyobb kapacitás biztosításával. Ez pedig előszobája lehet annak, hogy a megnövekedett keresletet egy sokkal nagyobb kapacitásokkal bíró típussal, az Airbus A380-assal triggereljék tovább.
Ennek a folyamatnak azonban megvan a fonákja is. Az első osztály bevezetésével megjelenik ugyan egy termék, de a kevesebb turista osztályú jegy az árak emelkedését hozhatja. Ezt a folyamatot pedig az A380-as megjelenése enyhítheti, amely olyan többletkapacitást biztosít, amely jelentősen tudja befolyásolni a jegyárakat mindhárom osztályon.