Nyereséggel zárta a tavalyi évet a Lufthansa Technik, várakozása szerint a repülőgép-karbantartási piac világszerte 2023-ra érheti el a járvány előtti teljesítményt, azonban az orosz-ukrán konfliktus e téren is aggodalomra ad okot.

A hamburgi központú Lufthansa Technik 2020-ban még 383 millió eurós veszteséget könyvelt el közlése szerint, 2021-et viszont a piac stabilizálódásának és a költségcsökkentési lépéseknek köszönhetően már 201 millió eurós adózás előtti nyereséggel (EBIT) zárta, bevételei az előző évihez képest 7 százalékkal 4 milliárd euró fölé növekedtek.

Tavaly a vállalat 42 új ügyfelet szerzett, és 620 szerződést kötött 4,7 milliárd euró értékben, a megszerzett partnerek között számos start-up légitársaság is szerepel. Összességében 2021 végén a Lufthansa Technik több mint 800 vevővel 4200 feletti számú repülőgép karbantartására rendelkezett exkluzív szerződéssel.

Forrás: Lufthansa Technik Sofia

A cég költségcsökkentési programja részeként jelentős leépítéseket hajtott végre 2020-ban, de az idei évben már legalább 1500 dolgozó felvételét tervezi, ebből 700 teljes munkaidős pozíciót Németországban tölt be. Így az év végére már 22 ezer körüli dolgozót foglalkoztat a cég, amely megegyezik a járvány előtti létszámmal. Elsősorban az alkatrész-, a hajtómű-, illetve a logisztikai üzletágakba keresnek új dolgozókat, de emellett értékesítési, informatikai és adminisztratív pozíciókat is betöltenek.

A karbantartó vállalat az idei évben folytatja a digitalizáció és a fenntarthatóság érdekében elindított kezdeményezéseit.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A vállalat folyamatos növekedést vár a légiforgalomban, ugyanakkor a globális repülőgép-karbantartási (MRO) piac csak jövőre érheti el a járvány előtti szintet, de az európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) régió 2024 előtt nem tudja majd hozni a krízis előtti teljesítményét.

Forrás: Lufthansa Technik AG

A geopolitikai helyzet, vagyis az Ukrjanában zajló háború, és az Oroszországgal szemben elrendelt szankciók – amelyek a repülőgép-karbantartás és alkatrészellátás területeit is érintik – hosszútávú hatásai bizonytalanságot okoznak az MRO-piacon is.

A Lufthansa Technik 12 oroszországi ügyfelével állította le az együttműködést, és bár egyetlen orosz gép karbantartását sem végezte éppen a vállalat, számos hajtómű nagyjavítását kellett leállítania. Az idei évben 250 millió eurós bevételtől eshet el a szankciók miatt.

A cég közlése hozzáteszi, hogy felkészül a tulajdonosi struktúrájában lehetséges változásra, mert mint a Lufthansa Group korábban közölte, 2023 végéig befektetőknek adna el egy kisebbségi részesedést a repülőgép-karbantartó vállalatból, vagy tőzsdei kibocsátás révén dobná piacra a részvények egy részét.