Újraindul a Virgin Atlantic, az Etihad és az Emirates, később utóbbinál a budapesti járat is, újabb bővítést hajt végre a Lufthansa-csoport, több belföldi járatot indít a Qantas, a Jetstar, az Air New Zealand, Törökország pedig 40 országgal tárgyal az újranyitásról. A szakszervezetek új ajánlatot tettek a bécsi Lauda-bázison dolgozók bérére, most az anyacég Ryanairre várnak, hogy elfogadja-e.
Már a legújabb szeptemberi menetrendjét is nyilvánosságra hozta a Lufthansa-csoport, a német vállalat nemcsak az európai, de az interkontinentális hálózatban is jelentős fejlesztést hajt végre a friss tervei szerint.
Szeptemberre a Lufthansa légitársaságai átlagosan az európai célállomások 90, az interkontinentális útvonalak 70 százalékát elérhetővé teszik.
A csoporton belül a Lufthansa hetente több mint száz járatot indít Észak-Amerikába, 90-et Ázsiába, több mint 20-at a Közel-Keletre és 25-öt Afrikába. Újra lehet jegyeket foglalni egyebek között Nairobiba, Bejrútba, Rijádba, Houstonba, Bostonba, Vancouverbe, Hongkongba és Szingapúrba.
Az európai hálózatban Frankfurtból 102, Münchenből 88 célállomás válik elérhetővé heti 1800 járaton szeptembertől.
Júliustól az Austrian Airlines is elindít néhány tengerentúli útvonalat: Bangkok, Chicago, New York és Washington is visszakerül a menetrendbe, a Swiss a korábbi hálózata 85, az Eurowings pedig 80 százalékán állítja vissza a légiközlekedést szeptember végéig.
Az Egyesült Arab Emírségek június 15-től ismét megnyitja a repülőtereit az átszálló utasok előtt, így az Etihad, a Flydubai és az Emirates is újraindítja több járatát. Az Etihad 25, az Emirates 29 városba fog közlekedni a hónap közepétől.
Az Emirates nem közölte még, de a Routes Online a GDS-rendszerben kiszúrta, hogy július 1-től heti négyszer közlekednek a Boeing 777-300ER gépei Budapest és Dubaj között.
A járatszám augusztustól heti 5-re bővül, augusztus 28-tól pedig már minden nap lesz EK-járat Budapesten – a mostani tervek szerint.
Bár korábban csak augusztusra saccolta újraindulásának időpontját, a Virgin Atlantic a honlapján most azt közölte, hogy
július 20-ával újraindítja New York-i, Los Angeles-i, orlandói, hongkongi és sanghaji járatait Londonból, és még több új célállomást jelentenek be a következő hetekben.
Délkelet-Ázsiában is jelentős fejlesztéseket jelentettek be:
a Qantas az utazási korlátozások feloldásával 300 újabb járatot indít el, de ezzel még így is a koronavírus-járvány előtti kapacitásának csupán 15 százaléka áll majd rendelkezésre.
Fapados leányvállalata, a Jetstar elsősorban a Sydney és Melbourne, valamint Sydney és Brisbane közötti járatszámát növeli. A remények szerint július végére már a korábbi kapacitás 40 százalékát vissza tudják építeni.
Az Air New Zealand több lépcsőben állítja helyre a belföldi hálózatát, legutóbbi lépésükben nyolc várost tettek újra elérhetővé légi úton, augusztus végéig az eredeti kapacitás fele állhat rendelkezésre.
A Reuters jelentése szerint Törökország 40 ország felé indítaná újra a járatait júniusban, egyelőre 15 állammal állapodtak meg a járatok fogadásáról és indításáról.
Júniusban egyebek között Észak-Ciprusra, Bulgáriába, Katarba, Görögországba, Németországba, Horvátországba, Szingapúrba, Dél-Koreába, Hollandiába és Belgiumba is újraindulhatnak a járatok.
Szintén a Reuters számolt be arról, hogy az osztrák szakszervezetek megállapodtak egy új csomagról, amelyben a Lauda bécsi bázisán dolgozók bérét rendeznék.
Bár az osztrák céget tulajdonló Ryanair már közölte, megállapodás hiányában bezárja a bécsi bázist, az új ajánlattól azt remélik az érdekképviseletek, hogy Michael O’Leary meggondolja magát.
A szakszervezetek 2023-ig havi bruttó 1440 eurós fizetést szeretnének a légiutas-kísérőknek és 2000 eurót az első tiszteknek, így most a Ryanair válaszára várnak. Mint megírtuk, 370 dolgozó állása van veszélyben.