A svájci légitársaság flottája újra teljessé vált, az utolsó Airbus A320-as visszatért a forgalomba a tárolásból, jövő nyáron pedig Európán belül is lehet majd utazni a cég Airbus A340-300-as és Boeing 777-300ER gépeivel.
A Swiss International Air Lines a koronavírus-járvány miatt 25 repülőgépét a jordániai Ammánba küldte tárolásra. Jordánia forró és száraz éghajlata különösen kedvező e célra, mivel az alacsony páratartalom optimális védelmet nyújt a fém alkatrészek rozsdásodásával szemben.
A gépek közül a HB-IJO lajstromjelű Airbus A320 utolsóként, múlt vasárnap tért vissza az 1180 napig tartó sivatagi tárolásból, és már teljesítette is első járatát Zürichből Berlinbe, miután elvégezték rajta az ilyenkor szükséges ellenőrzéseket és karbantartást.
A HB-IJO lajstromjelű Airbus A320-200-ast 1997-ben gyártották, ez a cég egyik leghosszabb ideje szolgáló repülőgépe, több mint 26 éve alatt mintegy 63 596 repült órát, valamint 45 042 fel- és leszállási ciklust teljesített.
Kapcsolódó hír, hogy a légitársaság foglalási rendszere és az Aeroroutes menetrendelemző oldal adatai szerint a 2024-es nyári menetrendben, április 5-től péntekenként Boeing 777-300ER gépek teljesítik majd a Zürich és Athén közötti LX 1830/1831-es járatokat.
A régebbi négyhajtóműves, szélestörzsű típusok kedvelői számára pedig az a remek hír, hogy 2024. március végétől keddenként, csütörtökönként és vasárnaponként a Zürich és Genf közötti, rövid belföldi útvonalon a légitársaság Airbus A340-300-asai repülnek majd az LX 2802/2807-es járatokon.
Galéria a Swiss Airbus A340-eseinek megújult fedélzetéről