Megkezdte éles működését Németország első távoli toronyirányító szolgálata. A saarbrückeni repülőtér forgalmát ezentúl nem a helyszínen, hanem a Lipcsében található központból irányítják.

A DFS Távoli Toronyirányítási Közponja (Forrás: DFS)

A december 4-én reggel indult üzem első repülőgépe egy Luxemburgból érkező Bombardier DHC 8-400 volt, míg előző nap este, szintén egy Luxair járat volt az utolsó, amelynek felszállását még a saarbrückeni irányítótoronyból engedélyezték.

A német légiforgalmi szolgáltató (DFS) új, távoli toronyirányítási központját (Remote Tower Control Centre) Lipcsében állította fel. Jelenleg 10 légiforgalmi irányító dolgozik a központban, mindannyian Saarbrückenből érkeztek.

A saarbrückeni repülőtéren telepített – videó- és infravörös kamerákból álló -, fejlett kamerarendszer segítségével az irányítók távolról is biztonságosan láthatják el a szolgálatot. Az infravörös kamerák segítségével rossz látási viszonyok között és éjszaka is sokkal jobb képet kaphatnak az üzemelésről. Emellett a rendszer automatikusan felismeri a mozgásokat, kiemelheti a különféle céltárgyakat, és képes a megjelölt mozgó objektumok követésére, ezzel is segítve a légiforgalmi irányítók munkáját a DFS közleménye szerint.

A saarbrückeni torony egyelőre szintén üzemben marad, a DFS a 4 hetes bevezető fázis után telepíti át véglegesen az üzemet a lipcsei központba.

A német szolgáltató 4 éve fejleszti távoli toronyirányítási rendszerét az osztrák Frequentis céggel közösen, amely azóta sikeresen átesett több – valós körülmények közötti – teszten.

Az egyetlen szilárd burkolatú futópályával rendelkező saarbrückeni repülőtér tavaly több, mint 15 300 légijárműmozgást kezelt (összehasonlításul Ferihegyen 2017-ben csaknem hétszer ennyi, 102 747 gépmozgást hajtottak végre – a szerk.).

A DFS a következő években további két, kis forgalmú repülőtér – az erfurti (14,5 ezer) és a drezdai (36,5 ezer) – forgalmát is a lipcsei távoli toronyirányítási központból tervezi irányítani.