Az indiai diszkont légitársaság rekordnyereséggel zárta pénzügyi évét, és business osztályú szolgáltatást indít a legforgalmasabb, a legtöbb üzleti utazó által használt útvonalain.
A 2024. március 31-én zárult pénzügyi évében 1 milliárd amerikai dolláros (8,172 milliárd rúpia) nyereséget ért el az Indi Go, az előző veszteséges éve után minden tavalyi negyedévet nyereséggel tudott zárni. A 106,7 millió utast szállító légitársaság csaknem 25 százalékkal növelte utasai számát tavaly, míg kapacitása 22 százalékkal bővült.
A cég az éves eredményközlésekor bejelentette, hogy még az idei évben bevezeti a business osztályt a legforgalmasabb, a legtöbb üzleti utazó által használt útvonalain.
A termék részleteiről, a bevezetés időpontjáról és az érintett útvonalakról az Indi Go alapításának 18. évfordulóján, augusztusban közölnek további részleteket.
Az Indi Go a pénzügyi év végén 367 gépből álló flottával rendelkezett, 45 ATR 72-es légcsavaros regionális repülőgép, 31 A320(ceo), 192 A320neo, 94 A321neo, 3 A321F áruszállító és 2 bérelt Boeing 777-300ER teljesít szolgálatot.
A Pratt & Whitney hajtóművek problémái miatt az új generációs gépek közül 70-80 példány nem repül. Ennek ellenére az április 1-től kezdődött negyedévben a légitársaság több mint tíz százalékkal növeli kapacitását az előző év azonos időszakához képest.
Az Indi Go 88 belföldi és 30 nemzetközi úti célra üzemeltet járatokat, a tavalyi évben volt olyan nap, hogy a teljesített járatai száma meghaladta a kétezret. A komoly kihívásokat jelentő éghajlatú országban a járatok 71,4 százaléka közlekedett pontosan, a törölt járatok aránya 2,06 százalék volt.
Az Indi Go közel ezer A320neo családba tartozó (A320neo, A321neo és A321XLR) repülőgépre rendelkezik megrendeléssel, ez a következő évtized közepéig biztosítja a flotta növekedését. Amint megírtuk, a légitársaság áprilisban jelentette be, hogy 30 Airbus A350-900-as megrendeléséről állapodott meg az európai gyártóval, és további 70 példányra vásárlási jogot szerzett. A szélestörzsű gépek átadása 2027-ben kezdődik.
A légitársaság emellett legalább 100 kisebb befogadóképességű, regionális repülőgép beszerzéséről tárgyal az Airbusszal, az ATR-rel és az Embraerrel a Times of India értesülései szerint.
Amint korábban beszámoltunk róla, a KLM korábbi vezetője, Pieter Elbers vezérigazgató által vezetett Indi Go nagyszabású nemzetközi terjeszkedést tervez, nagy hatótávú keskenytörzsű gépeivel közvetlen járatokkal képes lesz elérni Európa jelentős részét, ezen belül Budapestet is.