Az indiai diszkont légitársaság rekordnyereséggel zárta pénzügyi évét, és business osztályú szolgáltatást indít a legforgalmasabb, a legtöbb üzleti utazó által használt útvonalain.

A 2024. március 31-én zárult pénzügyi évében 1 milliárd amerikai dolláros (8,172 milliárd rúpia) nyereséget ért el az Indi Go, az előző veszteséges éve után minden tavalyi negyedévet nyereséggel tudott zárni. A 106,7 millió utast szállító légitársaság csaknem 25 százalékkal növelte utasai számát tavaly, míg kapacitása 22 százalékkal bővült.

A cég az éves eredményközlésekor bejelentette, hogy még az idei évben bevezeti a business osztályt a legforgalmasabb, a legtöbb üzleti utazó által használt útvonalain.

A termék részleteiről, a bevezetés időpontjáról és az érintett útvonalakról az Indi Go alapításának 18. évfordulóján, augusztusban közölnek további részleteket.

Az Indi Go a pénzügyi év végén 367 gépből álló flottával rendelkezett, 45 ATR 72-es légcsavaros regionális repülőgép, 31 A320(ceo), 192 A320neo, 94 A321neo, 3 A321F áruszállító és 2 bérelt Boeing 777-300ER teljesít szolgálatot.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: AIRportal.hu

A Pratt & Whitney hajtóművek problémái miatt az új generációs gépek közül 70-80 példány nem repül. Ennek ellenére az április 1-től kezdődött negyedévben a légitársaság több mint tíz százalékkal növeli kapacitását az előző év azonos időszakához képest.

Az Indi Go 88 belföldi és 30 nemzetközi úti célra üzemeltet járatokat, a tavalyi évben volt olyan nap, hogy a teljesített járatai száma meghaladta a kétezret. A komoly kihívásokat jelentő éghajlatú országban a járatok 71,4 százaléka közlekedett pontosan, a törölt járatok aránya 2,06 százalék volt.

Forrás: Airbus

Az Indi Go közel ezer A320neo családba tartozó (A320neo, A321neo és A321XLR) repülőgépre rendelkezik megrendeléssel, ez a következő évtized közepéig biztosítja a flotta növekedését. Amint megírtuk, a légitársaság áprilisban jelentette be, hogy 30 Airbus A350-900-as megrendeléséről állapodott meg az európai gyártóval, és további 70 példányra vásárlási jogot szerzett. A szélestörzsű gépek átadása 2027-ben kezdődik.

A légitársaság emellett legalább 100 kisebb befogadóképességű, regionális repülőgép beszerzéséről tárgyal az Airbusszal, az ATR-rel és az Embraerrel a Times of India értesülései szerint.

Amint korábban beszámoltunk róla, a KLM korábbi vezetője, Pieter Elbers vezérigazgató által vezetett Indi Go nagyszabású nemzetközi terjeszkedést tervez, nagy hatótávú keskenytörzsű gépeivel közvetlen járatokkal képes lesz elérni Európa jelentős részét, ezen belül Budapestet is.

Forrás: Airbus