Aláírta az Airbus és az Emirates húsz A380-as kötelező érvényű megrendelését vasárnap Dubajban. A tizenhat példányra szóló opciót később véglegesítik. A hajtóműtípus még kérdéses, de az első gépek már 2020-tól megérkezhetnek a dubaji légitársaság flottájába.
A World Government Summit elnevezésű emírségekbeli rendezvényen aláírta az Emirates és az Airbus a kötelező érvényű megrendelést húsz A380-asról, a tizenhat példányra szóló opciót később véglegesítik – közölte az Airbus vasárnap.
Miután a tavaly őszi dubaji légiszalonon nem jött össze a bejelentés, az idén januárban sikerült szándéknyilatkozatot kötni a gyártósort és a légitársaság igényeit egyaránt kiszolgáló megrendelésről. Korábban arról is szóltak hírek, hogy ha nem jön össze az Emirates-üzlet, akár le is állíthatják az A380-as gyártását, bár ezt a gyártó nem kommentálta.
Ahmed Bin-Szaíd Al-Maktúm, az Emirates elnöke a végleges szerződés aláírásakor a gyártó közleménye szerint azt mondta: ez az egyezmény is megmutatja az A380-as iránti elkötelezettségüket. Mint hozzátette, ezzel a gyártósornak is stabilitást adnak, és több ezer munkahelyet támogatnak a beszállítói láncban.
Al-Maktúm szavai szerint ami Emirates-et illeti, az A380-as sikeres repülőgép lett, az utasok, az üzemeltetés és a márka számára egyaránt.
„Örömmel állunk a közös munka elé az Airbusszal, hogy továbbfejlesszük a repülőgéptípust és a fedélzeti kiszolgálást” – mutatott rá az elnök.
Ez ügyben nem bocsátkozott részletekbe, így például nem tudni, az Emirates végül él-e az A380plus elnevezésű fejlesztéssel. Ez a program új wingletet is tartalmaz, egyebek mellett. Korábban inkább elutasító nyilatkozatokat tettek a légitársaság illetékesei, bár igaz, hogy elsősorban garanciát akartak arra, hogy folytatódik a típus gyártása, a wingletet például üdvözölték.
Fabrice Brégier, az Airbus utasszállítókért felelős elnöke a szerződéskötéskor köszönetet mondott az Emirates vezetőségének, hogy folytatólagosan bizalmat szavaztak az A380-asnak, amely sikeresen formálta át a légiközlekedést.
Amint a közlemény emlékeztet rá, az Emirates flottájában már 101 darab A380-as közlekedik, és eddig 41 példányra volt még megrendelésük, az újabb hússzal ez 61-re növekszik. A légitársaságnál üzemelő gépeken az Engine Alliance és a Rolls-Royce hajtóművei egyaránt megtalálhatók.
A mostani újabb megrendelést illetően hajtóműtípust még nem választott az Emirates, de az már tudható, hogy 2020-tól érkeznek az első gépek ezen szerződésben.
Az Airbus a flightglobal.com portállal azt is közölte, hogy a megrendelés teljesítése 2027-ig tart majd, ha pedig a 16 példányra szóló opciót is lehívja az Emirates, akkor 2029-ig.
A gyártó közleménye kitér arra is, hogy az A380-asnak lényeges szerepe volt abban, hogy csökkentse a nagy forgalmú reptereken a zsúfoltságot, és az utasok körében igen népszerűvé vált, mindenhol magasabb töltöttséget érnek el vele.