Az október 29-én Genfből, Stuttgartból és Nürnbergből a frankfurti repülőtérre hazatérő járaton közlekedik utoljára menetrend szerint a Lufthansa megmaradt három Boeing 737-ese. A légitársaság a hónap utolsó napján búcsúrepülésekkel köszön el a csaknem ötven éves együttműködéstől, bár különleges járatokra még sor kerülhet a jövőben.

Első „Baby Boeing” repülőgépét a Lufthansa 1967 decemberében vette át: indító légitársaságként nagy része volt abban, ahogyan végül megépült a 737-100-as (amelynek egyik mérnöke a közelmúltban elhunyt 747-es tervező, Joe Sutter volt), például a törzshossz és az ülőhelyek száma is a német cég kérésére alakult ki.

Légi felvétel a Lufthansa egyik klasszikus 737-eséről a cég régi festésében. (Forrás: Lufthansa) | © AIRportal.hu

Légi felvétel a Lufthansa egyik klasszikus 737-eséről a cég régi festésében. (Forrás: Lufthansa)


Most, csaknem öt évtizeddel később elbúcsúznak a Lufthansánál a szakmában „Bobby” becenéven emlegetett típustól.

Az aero.de cikke szerint október 29-én teljesít utoljára menetrend szerinti járatokat a megmaradt három darab 737-300-as. A frankfurti központba hazatérő genfi, stuttgarti és nürnbergi esti járatokon búcsúzik a típus a menterend szerinti forgalomtól.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság közölte ugyanakkor, hogy ez után még lehetségesek különleges utak. Az már biztos például, hogy október 31-én hivatalos búcsúrepüléseket tart a Lufthansa.

A német hírportál összesítése szerint

az elmúlt évtizedekben összesen 148 példány fordult meg a német légitársaságnál a 737-es különféle változataiból.

A nyolcvanas évek óta a -300-as és -500-as altípusok közlekedtek a flottában. Utóbbiaktól már korábban elköszöntek.

Viszonylag rövid szárnyfesztávolsága miatt ideális volt a frankfurti repülőtér szűkösebb terminálközeli állóhelyeinél, írja az aero.de. Miután pedig 1989-től a Lufthansa az A320-as típuscsalád mellett döntött – amelynek következő generációs hajtóművel szerelt változataiból is rendelt –, a keskenytörzsű Boeing újabb és legújabb modelljeiből már nem vásárolt.

A megmaradt 737-300-asok 1991-1992-es évjáratúak, tehát viszonylag idősek már.

Az Automatic LLC nevű, egyesült államokbeli vállalathoz kerülnek, amely többek között utasszállító gépek teherszállítóvá alakításával és bérbeadásával is foglalkozik.

A cég honlapján olvasható hír szerint szeptemberben állapodtak meg a Lufthansával az akkor még 7 darabos 737-es kontingens megvásárlásáról, egyébként 1996 óta működik együtt a két vállalat.

A 737-500-astól már korábban elbúcsúztak

Forrás: Air-Clips.com