Hamarosan versenytársat kaphat a Qantas ultrahosszú non-stop Perth – London Heathrow járata, az angol milliárdos üzletember Richard Branson légitársasága, a Virgin Atlantic is közvetlen járat indításán gondolkodik a két város között. 

Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu

Erről maga a tulajdonos beszélt a Your Money-nak, elmondása szerint amint lehetséges, elindítják a közvetlen járatot.

Ezzel a Qantas közvetlen vetélytársat kapna az ultrahosszú járat tekintetében, a Virgin Atlantic ugyanis hozzá hasonlóan prémium légitársaságnak tekinthető, jegyáraik még csak nem is közelednek a diszkont cégekéhez.

A brit cég a járatok teljesítésére használhatja már meglévő Boeing 787-9 Dreamliner repülőgépeit (ha végre megoldódnak a Rolls-Royce hajtóművek problémái), de a tervek szerint jövőre érkeznek a Virginhez a 2016-ban, Farnboroughban megrendelt Airbus A350-1000-esek is. Ezek hatótávja a 15 ezer kilométert is meghaladja majd, de a korábbi közlés szerint az új generációs európai gyártású szélestörzsűeket a transzatlanti és karibi járatain használja majd először Richard Branson cége.

A Dreamlinerek mellett elméletben a légitársaság meglévő Airbus A340-600-as repülőgépeinek 14.600 kilométeres hatótávolsága is elegendő a brit főváros és Perth közötti távolság leküzdéséhez. A négyhajtóműves típusok nagyobb üzemanyagéhsége viszont rontaná a járat gazdasági mutatóit – nyilván eddig ezért sem indítottak ilyen járatokat.

Hirdetés

Az ultrahosszú útvonalak a brit cég számára még teljesen ismeretlen terepnek számítanak, leghosszabb járatuk a London Heathrow – Hong Kong, amely 9.600 kilométerével alig kétharmada a tervezett perthi járat hosszának – számol be a CH Aviation.

A Qantas igyekszik élen járni a szegmensben

Forrás Qantas

Közben a Qantas sem tétlenkedik, Ausztrália legnagyobb légitársasága igyekszik megőrizni elsőségét a déli féltekén lévő bázisa és az öreg kontinens között közlekedő járatok piacán.

Mint arról beszámoltunk, az első londoni járatok után nem sokkal már bejelentették, Párizs, Frankfurt, sőt New York is célkeresztben van.

Utóbbihoz már kevés lesz a meglévő Dreamlinerek hatótávolsága. Az első járatra a Nagy Almába 2022 előtt jó eséllyel nem kerül sor, a tervek szerint ugyanis a még nagyobb hatótávolságú gépeket – melyeken a gyártók most dolgoznak – csak ekkor veheti át az ausztrál cég.

Emellett a tervek között szerepel 2022-ben a londoni bővülés is, a résidők már a Qantasnál vannak a Brisbaneből, Sydneyből és Melborune-ből induló járatok elindításához.

Hirdetés