A Dubai Aerospace Enterprise lízingcég inkább versenytársai felvásárlásával növelné portfólióját, miután sem az Airbusszal, sem a Boeinggel nem sikerült megállapodnia új gépek vételéről.

A Reuters hírügynökség szerint a vállalat 400 gépes rendelésről tárgyalt a gyártókkal, de az árban végül nem sikerült megállapodniuk. Listaáron számolva több mint 40 milliárd dolláros megrendelésről lehetett szó.

A megállapodás hiánya kisebb részben arra is visszavezethető, hogy a több száz keskenytörzsű gépet egyhamar nem kapta volna meg a lízingcég, mivel az Airbus és a Boeing évekre előre lekötötte minden gyártási kapacitását, 2024-nél előbb nem biztos, hogy megkaphatták volna első gépeiket. A Reuters szerint a DAE célja, hogy, hogy 6-8 éven belül a mai duplájára, 800 gépre növelje flottája méretét.

Grafika: DAE

Firoz Tarapore vezérigazgató szerint két év múlva vehetik elő újra a géprendelési aktát, ahogy a gyártóknak csökken a rendelésállománya, addig a DAE az organikus növekedés felé tekinthet. Ennek része az eladás-visszlízing szerződések megkötése a légitársaságokkal, amellyel utóbbiak eladják a DAE-nek a gépeiket, majd visszabérlik őket. Emellett felmerült egyes versenytársaik felvásárlása is, utóbbival 100-200 gépre tehetnének szert, de a vezérigazgató úgy látja, viszonylag kevés ekkora méretű társaság létezik.

A 2006-ban alapított DAE-t azzal a céllal hozták létre, hogy a világ legnagyobb lízingcége legyen a légiközlekedési piacon, de tőkehiány miatt 2010-ben több megrendelését is visszamondta. Amikor 2017-ben felvásárolta az AWAS-t, akkor érte el a 400 gépes flottaméretet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.