Leszerelték a Boeing 777-9X prototípusáról a GE9X új generációs hajtóműveket, amelyeket egy An-124 Ruslan fedélzetén visszaszállítanak a GE Aviation üzemébe, hogy a típus első felszállását is késleltető, korábban felfedezett hajtóműhibát orvosolja a gyártó. A hiba miatt a típus szűzrepülését 2020 első negyedévére halasztotta a Boeing.
A GE Aviation négy darab GE9X hajtóművet hívott vissza a Boeingtől a Flightglobal értesülése szerint annak érdekében, hogy a nagy nyomású kompresszor egyik elemét – amelyben az anyagfáradásos hibákat észlelték még májusban – mihamarabb egy áttervezett, robusztusabb részegységre cseréljék ki.
WH001 777-9 N779XW on the Everett flightline. No ground testing scheduled for this week. pic.twitter.com/XX3tWfgR5t
— Paine Airport (@mattcawby) August 14, 2019
I don't know if the N779XW engines are still on the Everett site or if they went back to GE for warranty service pic.twitter.com/PF5VgjpJnS
— Paine Airport (@mattcawby) August 16, 2019
A GE9X engine was moved from the Boeing Everett Propulsion Systems building and loaded on An-124 RA-82081, departing for KLCK Columbus, OH at this time pic.twitter.com/Pccn2uGk4i
— Paine Airport (@mattcawby) August 21, 2019