Mások mellett a Lufthansa vezetője, az All Nippon, az Air Baltic, a Norwegian és a hongkongi reptér kapta az Air Transport World szaklap idei légiipari elismeréseit.
Az egyik legnevesebb repülős szaklap, az Air Transport World kihirdette a negyvennegyedik éve átadott, idei légiipari díjazottjait (Airline Industry Achievement Awards) hétfőn.
A több kategóriában odaítélt elismerés a megelőző esztendőben nyújtott kiváló teljesítményt ismeri el, légitársasági vezetők, légitársaságok, repterek, lízingcégek, technológiai fejlesztések körében. A díjak átadása március 27-én lesz Dublinban.
Azt már korábban nyilvánosságra hozták, hogy az idei Év Légitársasága címet az All Nippon Airways kapja.
A japán légitársaság a szaklap szerint rendkívüli eredményeket ért el az eltelt esztendőben.
Kiváló vezető (Leadership Excellence)
A címet a Lufthansa elnök-vezérigazgatója, Carsten Spohr kapta. A méltatás szerint dinamikus vezető, a munkája eredményeképp a légitársaság az egyik legsikeresebb és leginnovatívabb lett.
Spohr a közlemény szerint megtisztelve érzi magát, hogy átveheti majd a díjat a vezető légiipari kiadványtól.
Egyúttal hangsúlyozta, hogy ez a Lufthansa folyamatban lévő modernizációjának – amelynek része a nemrég bemutatott új arculat is – elismerése is, így a holding százharmincezer lelkes munkatársának ajánlja.
Az év környezetbarát légitársasága (Eco-Airline of the Year)
Ezt az elismerést az Air Canada kapta, amely a fenntarthatóságot a döntéshozatal és az üzemelés fókuszába állította. Calin Rovinescu vezérigazgató úgy fogalmaz: örülnek, hogy az ATW elismerte a környezetvédelmi programjuk hatékonyságát, amellyel például az alternatív üzemanyagok alkalmazásának vizsgálatában is részt vesznek. Megírtuk, hogy a kanadai zászlóvivő légitársaság tavaly mutatta be új arculatát, a nyolcvan éves cég markáns, fekete-fehér-vörös dizájnra vált.
Vezető piaci szereplő (Airline Market Leader)
A lett légitársaság, az Air Baltic kapja ezt a címet, amely a méltatás szerint a Baltikumban új nívót teremtett a szolgáltatások és az átszállások terén. Martin Gauss – aki jó ideig a néhai Malévot is vezette – szerint a tavalyi év rekordot jelentett a légitársaságnak, és nagyon örülnek, hogy világszinten is elismeri a teljesítményüket egy ilyen díj. Mint hozzátette, az Air Baltic növelte piaci részesedését és megerősítette a balti régióban betöltött vezető szerepüket.
Mint megírtuk, a légitársaság újabb Bombardier C Series típusú gépeket kíván rendelni a közeljövőben, és a vezérigazgató szerint bár befektetőt még nem sikerült találni, a pénzügyeik rendben vannak. A légitársasággal utazva az AIRportal.hu munkatársa vegyes tapasztalatokra tett szert.
Az év legjobb ár-érték arányú légitársasága (Value Airline of the Year)
A Norwegiannek ítélték ezt az elismerést, mert a diszkont hosszú távú járatokat üzemeltető egysége több mint húsz útvonalat nyitott 2017-ben. Az idei évben egyébként a légitársaság további számos transzatlanti járatot készül nyitni, sőt, felvetették, hogy Budapestről is közlekednének Washington környékére a leendő Airbus A321LR típusú gépeikkel.
Bjorn Kjos vezérigazgató a közlemény szerint szintén örül annak, hogy kitünteti az ATW a céget, mint rámutat, a légitársaságot azért hozták létre annak idején, hogy mindenki megengedhesse magának a repülést. Ezért lépnek be folyamatosan újabb és újabb piacokra világszerte, hogy minél több ember elérhető áron és színvonalas kiszolgálással repülhessen.
Az év repülőtere (Airport of the Year)
A Hongkongi Nemzetközi Repülőtérnek ítélték oda ezt a címet, mert a méltatás szerint úgy tudta növelni a forgalmát, hogy közben a fejlesztésekkel javított az utasélményen.
Az év lízingcége (Leasing Company of the Year)
Az AerCap kapta meg a díjat, mert az egyetlen olyan független – más nagyvállalathoz nem tartozó – lízingcég, amely három hitelminősítői értékeléssel is rendelkezik.
Légiipari technológiai eredmény (Aviation Technology Achievement)
Az IT-rendszereket és telekommunikációs szolgáltatásokat kínáló SITA kapja ezt a címet, mert a méltatás szerint ők hozták létre a világ első biometrikus, arcfelismerésen alapuló beszállási rendszerét a Jet Blue légitársasággal közösen.
Eredmény az utasélmény terén (Passenger Experience Achievement)
A Cross Border Xpress (CBX) lett a díjazott, amely forradalmasította a határátkelést Dél-Kalifornia és Mexikó között, a tijuanai reptéren felépített, a San Diego felé egyszerű átlépést biztosító utasforgalmi létesítménnyel.