Diarmuid Ó Conghaile-t nevezte ki új, máltai leányvállalata élére a Wizz Air, a korábban a Ryanair máltai légitársaságánál is dolgozó szakember november 1-től tölti be pozícióját.

A Wizz Air lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint Diarmuid Ó Conghaile azt követően csatlakozik a fapados légitársasághoz, hogy október végén távozik az Ír Légügyi Hatóságnál betöltött vezetői pozíciójából.

Ó Conghaile több mint egy évtizede dolgozik a légiközlekedésben: a Ryanairnél 2016-tól mint közkapcsolati igazgató dolgozott, majd a máltai leányvállalat, a Malta Air vezetője lett.

Fotó: AIRportal.hu

Az ír fapados légitársaság előtt a dublini és corki repülőtereket üzemeltető vállalatban töltött be stratégiai, tervezési és gazdasági vezetői pozíciókat.

A Wizz közleménye hozzáteszi, hogy a máltai leénycég létrehozása hozzájárul a légitársaság pozíciójának megerősítéséhez, valamint ambiciózus európai terjeszkedési terveit is támogatja.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Amint korábban megírtuk, a Wizz Air idén május közepén jelentette be, hogy leányvállalatot hoz létre Máltán, amely az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) által kiadott légi üzemeltetői engedély (AOC) és a máltai Polgári Légügyi Igazgatóság (Civil Aviation Directorate – CAD) működési engedélye (OL) alapján üzemel majd október végétől.

Mint ismert, a Wizz Air repülőgépei (kivéve a Wizz Air UK és Wizz Air Abu Dhabi leányvállalatok flottája) magyar lajstromban vannak, a cég jelenleg magyar bejegyzésű légitársaságként, budapesti központtal tartja fenn az EU-n belüli bázisainak üzemelését.

A Wizz Air Hungary 2020 júliusának végéig a magyar légügyi hatóság által kiadott engedély alapján működött, majd 2020. augusztus 1-jétől Európában az első olyan légitársaság lett, amelynek az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) lett az üzembentartási engedélyező hatósága. Azonban a cég felügyeletét továbbra is Magyarország látja el, a repülőgépek is magyar lajstromban maradtak.

Mint ismert, a rivális Ryanair az elmúlt években több leányvállalatot hozott létre az Európai Unióban, például Lengyelországban és Máltán is, ahová az írországi cégből helyezte át a repülőgépeket és személyzetet, elsősorban költségcsökkentési okokból. Utóbb pedig az osztrák alapítású Lauda Air működését is máltai cégbe vitte át az ír anyavállalat.