Letört a jobb oldali vízszintes vezérsíkja és megsérült a szárnya az osztrák légitársaság egyik Airbus A320neójának, amely a vontató lecsatlakozása után gurult el, majd nekiütközött egy utashídnak és egy lámpaoszlopnak a bécsi reptéren.

Az OE-LZQ lajstromjelű repülőgép London-Heathrow-ról érkezett  Schwechatra szombat este.

Miután az utasok és a személyzet is elhagyta a repülőgépet, az üres A320-ast egy másik állóhelyre vontatták át a földi kiszolgálók, és az első hírek szerint ennek során a repülőgép jobb oldali vízszintes vezérsíkja egy utashídnak, szárnyvége pedig egy lámpaoszlopnak ütközött.

Az ütközés következtében a jobb oldali vízszintes vezérsík teljesen letört és a betonra zuhant, míg a szárnyon lévő csűrőlap és az utashíd is összetört a fotók tanúsága szerint.

A légitársaság szóvivője hangsúlyozta, hogy személyi sérülés nem történt. A vizsgálat elkezdődött, a légitársaság karbantartó részlegének szakemberei megkezdték a repülőgép műszaki ellenőrzését és a keletkezett sérülések felmérését.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Frissítés:
A legfrissebb információk szerint a repülőgép a vontató lecsatlakozását követően gurult el, mert elfelejtették a futóműveit kiékelni.

A vízszintes vezérsík sérülésével és javításával kapcsolatban megkérdeztük az Aeroplex magyar repülőgép-karbantartó vállalatot. A cég szakemberei a nyilvánosságra került fotók alapján az AIRportal.hu-nak küldött nyilatkozatukban kiemelték, hogy alapesetben a vízszintes vezérsík cserélhető, de a jobb és bal oldal egy egységet alkot, középen össze van illesztve kötőelemekkel.

Így minden bizonnyal vizsgálni fogják, hogy érte-e sérülés a vízszintes vezérsík másik oldalát, a burkolatot, illetve hogy keletkezett-e strukturális sérülés. A képek alapján nem szakadt ki a teljes jobb oldal, így a csonk eltávolítása után lehet megvizsgálni, hogy milyen egyéb sérülések keletkeztek.

A gépnek ez a része már nem túlnyomásos, a borítást nem terheli kabinnyomás, ami a javítás szempontjából szerencsésebb lehet. Fontos kiemelni, hogy ilyen esetekben mindig a gyártó bevonásával vizsgálják, hogy javítható-e a gép, és ha igen, milyen technológiával – tette hozzá lapunknak küldött válaszában a magyar repülőgép-karbantartó vállalat.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Emmanuel Schawaller (@aeromanu) által megosztott bejegyzés