A Lufthansa piaci részesedése az airberlin eltűnése, illetve üzeme egyes részeinek átvétele után is 50 százalék alatt marad – olvasható a Lufthansa friss piacelemzésében, amelyben a cég hangot váltott és keményen bírálta a Ryanairt.

A társaság ezt azok után írta le elemzésében, hogy a Ryanair azzal fenyegeti az utasokat, hogy a Lufthansa olyan versenyelőnybe kerül a német piacon, amelynek köszönhetően olyan mértékben viszi majd fel az árakat, amilyenben nem szégyelli.

Erre reagálva a Lufthansa közölte, az airberlin leállása előtt a Lufthansa német belpiaci részesedése 34 százalék, az airberliné pedig 14 százalék volt. Mivel a Lufthasa csak bizonyos részeit vásárolta meg a berlini légitársaságnak, az átvétel után sem fogja elérni a Lufthasa részesedésének mértéke a 48 százalékot, amekkora részesedéssel a Ryanair rendelkezik az ír piacon.

A Ryanair nem élt a lehetőséggel, és nem adott be ajánlatot az airberlin egyes részeire, vagy egészére.

Nyilvánvaló, hogy csak a médiafigyelemre van szüksége a Ryanairnek, hogy elterelje a fókuszt a saját, súlyos problémáiról – fogalmazott a Lufthansa.

Fotó: AIRportal.hu

A fapados társaságokkal kapcsolatban a német statisztikai hivatal adatai alapján azt írta a Lufthansa, hogy a tavaly téli menetrendben 518 útvonalat kínáltak, a legnagyobb bővítést a Ryanair hajtotta végre, amely negyedével növelte a székkínálatot. Ezzel együtt a jegyárak is csökkentek, egy belföldi jegy átlagára a 64-107 eurós sávból a 44-105 eurós sávba csúszott.

A társaság emellett elemzésében felhívta a figyelmet arra, hogy nagy arányú állami támogatásban részesülő légitársaságok torzítják az európai versenyt és példaként említette a Turkish Airlines-t, amely 116 százalékkal emelte kapacitásait a német piacon, hogy megvalósítsa tervét és Isztambul legyen az európaiak fő átszálló repülőtere kelet és nyugat között. Az Emirates pedig számításuk szerint évi 2,3 millió utast vesz el a német repülőterektől.

Az ázsiai légitársaságok mindezek mellett egyre több résidőt kérnének, de cserébe nem hajlandóak megnyitni a saját repülőtereiket és slotot biztosítani más légitársaságoknak.