Tárgyalásokat kezdeményezett a Qatar az Airbusszal arról, hogy a 80 darabos A320neo rendelését A321neókra konvertálják. Akbar Al Baker vezérigazgató szerint 2018-ban szeretnék megkapni az első gépet.
Elállt a Qatar az első A320neo repülőgépe megvásárlásától
Felmondhatja A320neo-hajtómű megrendelését a Qatar
A Reuters hírügynökség jelentése szerint a légitársaság vezérigazgatója megjegyezte, hogy idén eddig négy A320neo átvételét tagadták meg a Pratt hajtóműveivel kapcsolatos problémák miatt. A tárgyalások arról zajlanak, hogy 2018-ra le tudja-e szállítani az Airbus az első A321-est. A visszamondott gépeket viszont akkor sem fogják átvenni, ha sikerül A321-esekre konvertálni a megrendelést.
A nagyobb gépeket viszont Baker szerint nem Pratt & Whitney, hanem CFM hajtóművekkel kérheti a Qatar Airways.
Az Airbus nem reagált a hírügynökségnek.
Mint ismeretes, a Qatar Airways már korábban is jelezte, hogy a műszaki gondokkal terhelt, úgynevezett geared turbofan hajtóműveket CFM-re cserélhetik. Utóbbi a francia Safran és az amerikai General Electric leányvállalata, amely a fő vetélytárshoz, a 737 MAX-hoz is szállít LEAP hajtóműveket.
Akbar Al Baker azok után döntött a gépek átvétele megtagadásáról, hogy kiderült, a Pratt hajtóműveivel szerelt gépek indítása bizonyos körülmények között több időt vesz igénybe. Bár azóta az amerikai cég szakemberei többször hangoztatták, hogy sikerült megoldani a problémát, a gyártás és leszállítás felpörgetése azóta sem következett be.
Részben ezek miatt is a Qatar úgy döntött, hogy nem az Airbusnál, hanem a Boeingnél vásárol be a 49 százalékos tulajdonába álló olasz Meridiana légitársaságnak. A Qatar hatvan darab 737-esre szóló szándéknyilatkozatot írt alá, amennyiben véglegesítik, az új gépek nem csak az olasz leányvállalatnál, de a Qatarnál is szolgálatba állhatnak.
A Qatar Airways eredetileg indító légitársasága lett volna az Airbus A320neónak, ezt a lehetőséget a hajtóművek problémái miatt először átadta a Lufthansának, majd négy gép megrendelését le is mondták.