Amilyen gyenge volt az év az Airbus számára, olyan erős az év vége: az Indigo Partners megerősítette a 430 gépes rendelést, az AerCap pedig 50 gépet vásárolt, e mellé most a kínai CALC is kért még 50 darab A320neo családba tartozó gépet. Így nagy esély van rá, hogy beelőzzék az egész vében kiválóan teljesítő Boeinget az eladásokban.

Egy korábbi CALC-megrendelés grafikája az Airbustól.

Emlékezetes, az Airbusnak volt olyan hónapja az évben – konkrétan február – amikor a nettó, vagyis a lemondásokkal együtt számolt megrendelés mínusz 12 darabon állt. Novemberig az Airbus kevesebb, mint feleannyi, 388 gépet tudott eladni, mint a Boeing, az amcsik ugyanis 766 gépnél járnak.

Ezt a statisztikát igyekszik most az Airbus kicsit szépíteni, a kérdés, hogy az év végi véglegesítések, és egyéb fix megrendelések még decemberben bekerülnek-e a könyvekbe. Ha igen, akkor az Airbus közel ezer gép eladását könyvelheti el, így van esélye beelőzni az egész évben magabiztos és stabil formát nyújtó rentoni alakulatot. Csak november óta az Airbus 705 gépre kötött szerződést, többre, mint az év addigi részében.

Legutóbb a kínai CALC (China Aircraft Leasing Group) vásárolt 50 darab A320neo típuscsaládba tartozó gépet, de a részletes bontást nem hozták nyilvánosságra, így a listaáron számolt piaci értéket sem lehet kiszámolni.

Ezzel a megrendeléssel az Airbus A320neo család már 5800 eladott példánynál tart, a fő rivális, a Boeing pedig 4000-et értékesített a MAX-család különböző típusaiból.