Beigazolódtak a korábbi napok, hetek híresztelései: a Wizz Air bejelentette, hogy új járatot nyit Debrecen és Moszkva-Vnukovo között december 18-tól.

Váradi József, a magyar kötődésű diszkont légitársaság vezérigazgatója budapesti sajtótájékoztatóján azt mondta, a gépek hetente kétszer, hétfőn és pénteken közlekednek majd a két város között.

A gépek reggel 7.40 perckor indulnak a 7897-es járattal Vnukovóra és helyi idő szerint délben szállnak le, majd 35 perces fordulóidőt követően 12.35-kor a 7898-as járattal indulnak vissza Debrecenbe, ahol helyi idő szerint 13 órakor landolnak.

Hangsúlyozta, hogy a Wizz Air hálózatában nagyon nagy sikerrel üzemelnek a keleti irányú járatok, nagy a kereslet keleti irányból és keleti irányba is, Magyarország ebben átkötő szerepet is vállalhat. Az AIRportal.hu kérdésére válaszolva Váradi József azonban leszögezte, ez nem azt jelenti, hogy Budapesten bevezetnék a keleti és nyugati irányú járatok közötti átszállás biztosítását. Mint mondta, ez soha nem lesz a Wizz Air üzleti modelljének szerves része, mert annyira megemelné a költségeket, hogy az a jegyárakban is meglátszódna.

A Wizz Air Airbus A321-ese landolás közben Ferihegyen. (Fotó: AIRportal.hu)

A magyar piaccal kapcsolatban elmondta, hogy augusztus végével az éves gördülő utasforgalom 17 százalékkal 4,1 millióra emelkedett, az elmúlt 13 évben 23 millió magyar utasuk volt, a piacon 32,1 százalékos részesedésük van.

Debrecenből ez a hetedik útvonal, amelyet elindítottak, jövőre a kelet-magyarországi városból 362 ezer székes kapacitást biztosítanak majd. Felidézte, hogy Debrecenben 2012-ben kezdték meg az üzemelést, azóta 900 ezer utast szállítottak, és az éves gördülő utasszám 275 ezer volt július végével, 12 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban.

Kérdésre válaszolva közölte, a decemberi indulással a bázisolt repülőgép szabad kapacitásait kötik le, tavasszal pedig már új gép is csatlakozik Debrecenbe, így a többi járat menetrendjében nem lesz változás.

A teljes piacon a január-augusztusi időszakban 23 százalékkal több, 18 millió utast szállítottak, mint egy évvel korábban, ez ma a leggyorsabb forgalombővülés Európában. Hozzátette: év végével 88 gépre nőt a flotta.

  • Chestcontrol

    tehat akkor jovore 2 gep lesz DEBen??

    • Bendegúz Miklós Gergye

      Igen 🙂 én személy szerint örülök neki, hogy a WizzAir nem csak a budapesti bázisát fejleszti, mivel így Debrecenben is sok munkahelyet teremt. Szerintem a következő új járat Barcelona vagy Alicante lesz…esetleg még Rómát tudnám elképzelni. Illetve nyaralójáratokat.

      • Chestcontrol

        persze nagyon jo hir. en mar regota azert drukkolok h a videki repterek is kapjanak egy kis luktetest. remeljuk a dunantulon (gyor sarmellek) is lesz elobb utobb menetrendszerinti jarat

      • Bocsánat, de ezt honnan szedted? nem hinném, hogy légiutaskísérő-toborzáson ilyen infót kiadnak, bejelentve pedig sehol nem volt még.
        Mellesleg ha még egy gépet ott tartanak, akkor sokkal több új útvonal is kéne.

      • Bendegúz Miklós Gergye

        “Kérdésre válaszolva közölte, a decemberi indulással a bázisolt repülőgép szabad kapacitásait kötik le, tavasszal pedig már új gép is csatlakozik Debrecenbe, így a többi járat menetrendjében nem lesz változás.” Gondolom elolvastad a fenti cikket. Ezt Váradi József mondta, nem én 🙂

      • Nem tudom pontosan hogy hangzott a kérdés és a válasz. a cikket elolvastam, ezt a részt is. Ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy második gép kerül a bázisra, úgy is értelmezhető (ahogy a menetrendből is kiderül), hogy a vilniusi gép repül W-ben Vilnius-Bergamo-Debrecen-Bergamo-Vilnius útvonalon, vagyis hogy tavasztól nem minden debreceni járatot a debreceni bázisú gép fog repülni, hanem másik bázisról is repül majd oda gép.
        Ha tényleg egy második gép kerülne oda, akkor még legalább 3-4 új járatot kéne bejelenteni.

      • Chestcontrol

        vagy suriteni a jelenlegieket. de DEBrol is repulhet Wben mashova… az uj jaratokat egyebkent meg bejelenthetik. szepen lassan

      • Továbbra is úgy gondolom, hogy Váradi úgy értette, hogy egy másik gép is jár majd Debrecenbe, vagyis a vilniusi gép fog W-t repülni Debrecenbe.
        Ha tényleg megdupláznák a bázis méretét, akkor egy grandiózus sajtótájékoztatót rendeznének, ahol elmondják hogy plusz 50 fix munkahely, közvetve 200, és hogy 100millió eurós befektetés, elkötelezettek a kelet-magyarországi régió fejlődése mellett, blablabla, mindezt úgy, hogy külügy, meg vidékfejlesztési meg mindenféle miniszter ottvan.
        Nagyjából nyilvános, hogy az airbustól mikor kerülnek új gépek a flottába, és a bázisbővítéseket is jó előre le szokták közölni. Érdemes lenne összevetni a kettőt. Tavasszal biztosan érkezik új gép Budapestre és Varsóba is.

      • Chestcontrol

        a cikkben ottvan h “tavasszal mar uj gep is csatlakozik” sztem az elegge arra utal h jon az uj gep. valoszinu h ahhoz kellenek majd igen uj utvonalak vagy suritesek a jelenlegin( moszkva esetleg) de en azt sem tartom kizartnak h itt lesz csinal moszkvat reggel es delutan pedig Wben elmegy mashova.

  • Chestcontrol

    azert miota bejott ez a disqus azota picit alabbhagyott a kommentelo kedv 😄kar èrte nagyon sok jo, hozzaszollast olvastam:(

    • Laszlo Vilag

      Nekem is ez az érzésem, néha csodálkozom, hogy egy-egy jobbnak tűnű cikk alatt miért nincs egyetlen komment sem…

      • Ez rajtatok múlik. A régi elavult rendszer helyett ez egy sokkal könnyebben, gyorsabban kezelhető komment motor, ráadásul a hozzászóláshoz külön regisztráció sem szükséges, mint régen, hiszen meglévő Google/Facebook/Twitter fiókkal is be lehet jelentkezni. Sokaknak van már Disqus regisztrációjuk is, mert több más magyar portál is használja ezt a motort. Azzal tisztában vagyunk, hogy mint minden változást, ezt is meg kell szokni. Illetve érdemes a Facebook oldalunkat is figyelni (https://www.facebook.com/AIRportal.hu/), mert sokan már az ottani posztok alatt kommentelnek.

      • Laszlo Vilag

        Jogos…

      • Chestcontrol

        lehet en vagyok “finnyas” de a facebookon sok a hozza nem erto inkabb politikai indittatasu komment…. ezekre nem nagyon vagyok kivancsi ellentetben a hozzaerto jo kommentekkel amik itt voltak regen. lehet most is vannak a faceen csak nehez kihamozni a sok troll kozul 😂😂😂

  • acheter7

    Nektek legyen igazatok, de a “csatlakozik egy másik gép” szerintem egyszerűen csak arra utal, hogy a DEB-BGY járat teljesítéséhez egy másik bázis gépét veszik igénybe, vagyis ennek az egy járatnak az erejéig csatlakozik egy másik gép a meglévő bázisgéphez.

    • Árpád Antolik

      a DEB – BGY járatot W patternben fogják nyomni vilniusi bázisú géppel.
      Vilnius – Bergamo Debrecen – Bergamo – Vilnius.