Elkészült a Boeing legrövidebb és legkisebb befogadóképességű új generációs keskenytörzsű repülőgépének összeszerelése. A 737 MAX 7 prototípusa – melynek összeszerelését 2017 novemberében kezdte meg a gyártó – ma gördült ki ünnepélyesen a rentoni hangárból.

Az amerikai gyártó ezzel megkezdi a MAX 7 tesztelési programját. Az első példány kereskedelmi forgalomba állítása 2019-ben várható, az indító légitársaság a Southwest lesz.

A 737 MAX 7 sztenderd kétosztályos elrendezésben 138-153 közötti (elméleti maximum 172) utas szállítására képes, ugyanakkor a MAX-családban ennek a változatnak a legnagyobb a hatótávja, mintegy 7130 km.

A 737 MAX 7 hatótávolsága 1000 tengeri mérfölddel (1852 km) nagyobb, míg egy ülésre vetített üzemanyag költsége 18%-kal kedvezőbb elődjénél, a 737-700-asnál.

A Boeing 2016 nyarán jelentette be, hogy megváltoztatták a 737 MAX 7 terveit annak érdekében, hogy a repülőgépbe még két üléssor elférjen és 12 utassal többet szállíthasson, a korábbi 737-700-as változatnál.

A megnövelt 737 MAX 7 néhány centiméter híján két méterrel hosszabb az eredetileg tervezettnél, megnövelték a típus hatótávolságát és a repülőgép teljesítményén is javítottak a forró időjárási körülmények közötti, valamint a magas fekvésű reptereken történő üzemelés érdekében.

A repülőgép utas-férőhelyeinek és teljesítményének megnövelése ellenére a változat továbbra sem túl sikeres ami az eladásokat illeti, eddig kevesebb mint 70 példányra regisztrált kötelező érvényű megrendelést a gyártó, míg a -8-asból 2100, a tavaly bejelentett -10-esből pedig már 274-et eladtak.

Mint ismert az új 737 MAX családból a 8-as alapváltozatra és a nyári párizsi légiszalonon bejelentett 10-es, azaz legnagyobb befogadóképességű variánsra van inkább kereslet.

A 737 MAX 7-re beérkezett kevés megrendelésből is többet a nagyobb változatra cseréltek a vevők, csakúgy mint a rivális A319neo esetében a kereslet változása és az új generációs kisebb jetek (pl. Bombardier C Series, Embraer E2 család) piacra lépése miatt.

Amint arról korábban beszámoltunk, a Bombardier megnyerte azt a vitát, amelyet még a Boeing kezdeményezett, és amelynek tétje, hogy kivetnek-e 300 százalékos büntetővámot a C Seriesekre az Egyesült Államokban. Ismert, az amerikai gyáróriás dömpinggel vádolta a kandai versenytársát, szerinte az információi alapján irreálisan alacsony árnak köszönhető, hogy a Delta megrendelt 75 darab C-Series CS100-ast a Bombardier-től.

Így készült a 737 MAX 7 prototípusa