Az Emirates 40 darabos Dreamliner rendelése után a stratégiai partnerük, a Flydubai is nagyobb géprendelésen leadásán gondolkodik, miközben az eddiginél is szorosabbra fűznék a szálakat a Emirates-el.

Az ATW Online Gaith Al Gaith, a Flydubai vezérigazgatójának szavait idézve írt arról, hogy a légitársaság előrehaladott tárgyalásokat folytat a gépgyártókkal egy nagy rendelés leadásáról, de a bejelentést a Dubaj Air Show után tennék csak meg. A vezérigazgató szerint kifutottak az időből ahhoz, hogy a légi szalonon tegyenek bejelentést.

Sajtóhírek szerint a Fyldubai egy a korábban leadott, 75 darabos Boeing 737 MAX rendelésnél is nagyobb kontingensre formálhatnak igényt. A vezérigazgató bármilyen konkrétum említése nélkül annyit reagált ezekre a hírekre, hogy folyamatosan egyeztetnek a gépgyártókkal újabb típusok rendeléséről.

Hozzátette ugyanakkor, hogy protekcionizmus helyett sokkal liberálisabb szabályokra lenne szükségük a nagyobb arányú bővüléshez. Példaként említette Indiát, ahova rengeteg járatot indítanának, de jogszabályi korlátozások miatt nem lehet.

A légitársaság még augusztusban vette át első 737 MAX-át abból a 75 darabos megrendelésből, amelyből 2023 végéig érkeznek majd meg az új keskenytörzsűek a flottába. Emellett felújítják a meglévő gépek kabinját, a business osztályon például teljesen síkba dönthető ülések lesznek.

Minderre persze szükségük is van, mivel egyre szorosabbra fűzik az Emirates-el az együttműködést, ha már egy tulajdonosi körbe tartoznak, és az Emirates-nek szüksége van egy jó partnerre a romló pénzügyi és üzemelési kilátások miatt.

A két légitársaság ennek jegyében a Dubaji Nemzetközi Repülőtéren is szorosabban együtt kíván működni, bár egyelőre még vizsgálják az opciókat. Ezek között szerepel, hogy a Flydubai marad a 2-es terminálon, csak az átszállást tovább gyorsítják, illetve hogy átköltözik az Emirates mellé a 3-as terminálra, vagy a szomszédos 1-esre, avagy hogy a reptér mindkét oldalán üzemel majd. Ezen kívül az üzemelést irányító rendszereket is összehangolják, és a tervek szerint 2022-re a kombinált célállomások száma 240-re, a flotta 380 darabosra bővül.

Tim Clark még a nyáron a Financial Timesnak nyilatkozva beszélt arról, hogy át kell alakítani a társaság üzleti tervét, mert egy éven belül eltűnt a nyereség 80 százaléka. Ez részben az azóta megszüntetett amerikai laptop tilalom miatt alakult így, 13 gépet kellett kivonnia a társaságnak a piacról a forgalom csökkenése miatt, és ezek más járatokon való felhasználása nehézkesen halad.