Címlap Légitársaságok Húsz gépétől vált meg az Etihad egy hónap alatt

Húsz gépétől vált meg az Etihad egy hónap alatt

Húsz repülőgépet vont ki egy hónap alatt a flottából az Etihad Airways, amely anyagilag egyre szorultabb helyzetbe kerül, ezért kénytelen átvariálni üzemelését.

A múlt hónap hírei alapján legalább húszra tehető a kivezetett gépek száma, amely akár ennél több is lehet. Február negyedikén a Reuters jelentette, hogy az Etihad öt Boeing 777-200LR leállítását célozta meg, ezeket később vélhetően eladják. A gépeket azért kellett letárolni, mert az Egyesült Államokba tartó járatokon repültek, de a járatszámot a kereslet csökkenése miatt visszafogta az Etihad.

Január végén adtuk hírt arról, hogy a(z) European Aviation bejelentette, hogy hét darab Airbus A340-600-as és három A340-500-as is hozzájuk kerül az abu-dzabi székhelyű légitársaságtól. A gépeket még 2017-ben kivonták az aktív állományból, még az emirátusokban vannak, azokat pár hónapon belül repülik át Európába.

A listát kiegészíti még az az öt darab Airbus A330F is, amelyeket még korábban támasztott le a légitársaság az áruszállító járatok átvariálása miatt. A gépet vagy eladják, vagy lízing formájában átadják másik légitársaságnak. Az Airbusok kivonását azért rendelték el, mert az Etihad csak Boeingekből álló cargo flottát szeretne költségtakarékossági okokból üzemeltetni.

Fotó: AIRportal.hu

Mint ismert, az Etihad javarészt azért kényszerül költségcsökkentésre, mert a korábbi vezető, James Hogan által felvázolt stratégia nem jött be, a gyengélkedő légitársaságokba való beruházás és feltőkésítés nem hozta meg a várt eredményt. Emiatt az Etihad 2016-ot 1,8 milliárd dolláros, rekord szintű veszteséggel zárta.

Az ügy miatt James Hogant leváltották, utóda Peter Baumgartner pedig most fogott hozzá a társaság átalakításához és újrapozícionálásához. Ebbe az is belefért, hogy versenytársával, a szintén emirátusoki Emirates-el együttműködést kössön.

A stratégia részeként az Etihad akár már megrendelt gépek vételétől is elállhat. Jelenleg a saját mintegy százgépből álló flottájánál jóval nagyobb, 178 gépes rendelésállománnyal rendelkezik. Ebből 98 az Airbustól (A320neo és A321neo, valamint A350-900 és1000), 80 pedig a Boeingtől (8-as és 9-es triplahetesek, valamint 9-es és 10-es Dreamlinerek) érkezik a flottába.

A légitársaság az Airbus és a Boeing felé egyaránt jelentős szerződésállománnyal bír. Több tucatnyi A320neo-típuscsaládba tartozó repülőgép mellett A350-eseket, Boeing 787-eseket és új generációs 777-eseket is vár.