Nem fog újra repülni az a két korai, több mint tíz éves A380-as, amelyeket a Singapore Airlines adott vissza a lízingcégnek. A szétbontás és alkatrészenkénti értékesítés várhatóan gépenként 80 millió USA-dollárt hoz majd a tulajdonosnak. A közlés szerint nem termelt volna elegendő pénzt az újbóli bérbeadásuk, így viszont a befektetés mintegy 150 százalékban megtérül majd.

A jelenleg a Tarbes-i reptéren parkoltatott, 2006-ban gyártott két A380-ast a tulajdonos lízingcég alkatrészenként fogja eladni – írja a flightglobal.com portál.

Az MSN003-as és 005-ös gyártási számú, a Singapore Airlines flottájából tavaly ősszel kivont gépek (egykori 9V-SKA és 9V-SKB) a Dr. Peters Group tulajdonát képezik.

Mint a lízingcég vezérigazgatója, Anselm Gehling közölte, az A380-asok piaca az elmúlt években nem alakult jól, hónapokon át próbáltak új bérbevevőt találni, de a bevétel nem lett volna megfelelő.

Korábban arról adott hírt a lízingcég, hogy intenzív tárgyalásokat folytattak légitársaságokkal. A két gép Rolls-Royce hajtóművei jelenleg is bérbe vannak adva, 2020 végén pedig el is adják ezeket.

Nem kellett senkinek a Singapore két első A380-asa. (Fotó: AIRportal.hu)

A szétbontás és hasznosítható részegységenkénti értékesítés várhatóan két évig tart majd. Öszességében gépenként 80 millió USA-dollár bevétellel számol a lízingcég a részenkénti értékesítésből, az aero.de erről szóló cikke szerint.

A közlés szerint a befektetett összeg 145-155 százalékát kapja majd vissza az ügylet végén a vállalat.

Ezért javasolja a részvényeseknek a vezetőség, hogy a bontás mellett döntsenek majd, mert ezt igen előnyös eredménynek tartja. A fentebbi adatba természetesen már beleszámít a 80 millió dolláros jövőbeni bevétel, illetve az elmúlt tíz évben befolyt lízingdíj is.

Mint korábban megírtuk, a British Airways is gondolkodott használt A380-asok beszerzésén, de végül elálltak a tervtől, és egyelőre új példányokat sem rendelnek, egyes hírek szerint felfüggesztették erről a tárgyalásokat az Airbusszal.

A portugál wet-lease specialista légitársaság, a Hi Fly ugyanakkor forgalomba állít két használt példányt, ezek szintén a Singapore flottájából kivont gépek lesznek. A szingapúri cég öt régi A380-asától búcsúzik el, helyettük a gyártól vár újakat.

Az óriásgép jövője továbbra is bizonytalan, bár ez év elején sikerült tető alá hozni az Emirates nagyobb megrendelését, további vevők még mindig nem akadtak.