Végrehajtotta első tesztrepülését az újfajta szárnyvégekkel felszerelt Szuhoj Superjet 100-as repülőgép.

Forrás: SCAC

Az SSJ100-as a Moszkva melletti Zsukovszkij repülőtérről szállt fel az új, ívelt kialakítású szárnyvégekkel a 2 óra 42 perces tesztrepülésére.

A teszt során a repülőgép 11 ezer méteres magasságik emelkedett, a személyzet különböző fékszárnybeállítások mellett ellenőrizte a repülőgép stabilitását és kezelhetőségét. A különbözó módokban végrehajtott tesztek során mérték az üzemanyagfogyasztást a repülés egyes szakaszaiban.

A szárnyvég formáját a gyártó Central Aerohydrodynamic Institute (TsAGI) közreműködésével dolgozta ki számos mérést, kutatást, tervezést és kísérleteket követően.

A szárnyvégektől legalább 3%-os üzemenyagmegtakarítást várnak a szakemberek, valamint arepülőgép teljesítménymutatói is javulni fognak a felszállások és leszállások során – utóbbi a rövid futópályás regionális repterekre, a forró éghajlatú és/vagy magas fekvésű légikikötőkbe járatokat üzemeltető vevők számára fontos.

A szükséges engedélyek megszerzését követően az új, VASO (Voronezh aircraft manufacturer) által gyártott szárnyvégeket a már meglévő Superjetekre is fel lehet majd utólag szereltetni, a gyárból pedig már ezzel a kiegészítővel gördülnek majd ki az újabb példányok.

Amint arról korábban beszámoltunk, az orosz repülőgépgyártómak2018 elején el kell döntenie, hogy a jelenlegi SSJ100-asnál egy kisebb, vagy nagyobb befogadóképességű variáns gyártásába fog bele.

Forrás: SCAC