A United Airlines kijelentette, hogy sokkal gazdaságosabb lesz a tavaly bejelentett Boeing 737 MAX 10, mint a rövidebb MAX 9. A légitársaság szerint a tízzel több utas és az emiatt mintegy 500 kilométerrel kisebb hatótáv jobb egységköltséget ad ki.
Jelenleg alig száz megrendelés van a Boeing új generációs hajtóművekkel felfrissített 737 MAX típuscsaládjának 9-es változatára. Ezzel szemben a tavaly bejelentett, mintegy 1,7 méterrel hosszabb MAX 10-esre már négyszáz.
A minap az egyik legnagyobb megrendelő, a United Airlines jelentette ki a nem meglepő tényt, ami e mögött állhat: miszerint a MAX 10 gazdaságosabb, mint a kisebbik testvére – írja a flightglobal.com portál.
A United kétosztályos konfigurációjában várhatóan 189 ülőhelyes lesz a MAX 10, ez tízzel több, mint amennyi a MAX 9-eseikben lesz, amelyekből idén áprilisban várják az első példányt.
A légitársaság szerint bár a MAX 10 mintegy ötszáz kilométerrel kisebb hatótávval rendelkezik majd a MAX 9-hez képest, a tízzel több utas miatt az egy ülésre jutó költség alacsonyabb lesz.
A Boeing az Airbus A321neo látványos sikere után jelentette be a még nagyobb befogadóképességű 737-est. A MAX 10 sűrű, egy osztályos kialakítással maximum 230 utast képes szállítani.
A program elindítását az tette lehetővé, hogy a United a tavalyi párizsi légiszalonon konvertált a meglévő MAX-rendeléséből száz példányt erre az új, legnagyobb változatra.
A légitársaság egyébként a MAX-ok egy részét a 737-700-asokra szóló szerződésének módosításával kérte, miután rájött, hogy gazdaságilag nem éri meg neki ez a változat. A MAX-okból egyébként nem is rendelt a két kisebb verzióból, a 7-esből és a 8-asból sem.
Egy névtelenséget kérő légitársasági vezető szerint a MAX 10 gazdaságilag sokkal jobb a MAX 8-nál vagy MAX 9-nél akkor, amikor ez utóbbiak hatótávja nem szükséges.