Tizenöt milliárd euróval támogatja a francia kormány az ország légiközlekedési iparágát, a pénzből főként a gyártókat és beszállítókat segítik. A program része egy új, környezetkímélőbb és üzemanyag-takarékosabb A320neo-utód, valamint egy nagy hatékonyságú regionális típus kifejlesztése is.

Bruno Le Maire pénzügyminiszter a Reuters szerint azt mondta, 100 ezer munkahely került veszélybe a francia repülőgépgyártásban, és meg kell menteni az Airbus világban elfoglalt helyét, azt nem szabad átadnia sem a Boeingnek, sem a kínai COMAC-nak.

A francia állam azok után döntött a támogatásról, hogy a Boeing arra kérte a Trump-kormányt, támogassa az amerikai beszállítókat. Ezekből a forrásokból viszont mindkét gyártó profitálhat, mivel nagyon sok alvállalkozójuk közös.

A francia csomagban főként a beszállítókat támogató elemek (hitel, hitelgarancia, befektetés) vannak, ezek felhasználásával modernizálhatják gyáraikat, vagy egyéb fejlesztésekhez, beruházásokhoz kaphatnak támogatást.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az állam emellett 1,5 milliárd euróval támogatja a környezetbarát repülőgépek fejlesztését három éven keresztül.

Ezzel kapcsolatban a Flightglobal azt írta,
ennek részeként kezdik el az A320-as újabb generációjának fejlesztését, amely 30 százalékkal alacsonyabb fogyasztást kínálhat, az első demonstrátor példányok 2026-28 körül készülhetnek el, forgalomba 2033-35 körül kerülhet az új típus.

A fejlesztés fókuszában az üzemanyag-takarékosság mellett a környezetterhelés csökkentése áll, az új típus teljes egészében bioüzemanyagot használhat, emellett vizsgálják a zéró károsanyag-kibocsátású hidrogén alapú technológiákat is.

A kormányzat felvázolta egy új, nagy hatékonyságú regionális repülőgép létrehozását is, amely hibrid-elektromos, vagy hidrogén alapú meghajtással 2030 körül állhat forgalomba, az első demonstrátor pedig 2028-ban készülhet el.

Ezen csomag részeként kezelik az Air France-nak nyújtott 7 milliárd euró értékű támogatást, és beszámítják az Airbustól rendelt tankergépek és egyéb hadiipari felszerelések értékét is.

A kormány emellett megbeszéléseket folytatott kereskedelmi bankokkal arról, hogy milyen formában lehetne csökkenteni a beszállítók gondjait, amelyet elsősorban az okoz, hogy az Airbus harmadával csökkentette a gyártási rátát a csökkentő igények miatt.

Franciaország emellett olyan moratóriumról állapodott meg az Egyesült Királysággal, Németországgal és Olaszországgal, amelynek értelmében bizonyos repülőgép-vásárlásra 2020 márciusától felvett hiteleket egy éven keresztül nem kell törleszteni.