Legkorábban jövő év végén készülhet el és repülhet először az új orosz tervezésű és gyártású, koaxális rotorelrendezésű könnyű helikopter, a VRT500-as.

A gyártó Russian Helicopters ugyanis ezen időpont előtt biztosan nem tudja legyártani a prototípust, mivel a gép rotorrendszerének tesztjei még nem zárultak le, és a sárkányszerkezet tervezett kialakításának aerodinamikai tesztelését sem kezdték még el.

Az új forgószárnyas típus a tervező VR-Technologies szerint kiemelkedően jó repülési jellemzőkkel rendelkezik majd a hasonló kategóriás típusokhoz viszonyítva, üzemeltetési költségei és ára pedig emellett kedvező lesz.

A VRT500 makettje egy orosz szakkiállításon. (Forrás: Alexey Kondratov)

Ennek köszönhetően pedig az alkalmazási lehetőségek is igen sokrétűek, a gyártó az alapváltozat mellett áruszállítási, mezőgazdasági, kiképzési, VIP-szállítási és hatósági célokra optimalizált variánsokat is kínál majd a VRT500-ból.

A Russian Helicopters ezzel szeretné elérni, hogy a világpiac 15%-át sikerüljön lefednie a két tonna alatti maximális felszállósúlyú helikopterek kategóriájában.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

„Nagyjából hétszáz helikoptert szeretnénk legyártani és eladni 2030-ig” – mondta el Alexander Okhonko, a VR-Technologies igazgatója, írja a Russian Aviation.

Hozzátette, az összes kereslet, 50%-ára Oroszországból, 30%-ára Latin-Amerikából és a Karib-térségből, 15%-ára pedig Európából és Észak-Amerikából, kisebb részére pedig Ázsiából számítanak.

A VRT500-as a jelenlegi tervek szerint 750 kilogramm hasznos terhet vagy 5 személyt szállíthat majd, hatótávolsága körülbelül 1000 kilométer lesz. A nyugati gyártású helikopterek közül leginkább az Eurocopter EC-120 Colibrinek és az AS-350 Ecureuilnek lehet vetélytársa, azonban kérdéses, hogy a koaxális rotorelrendezést mennyire ítélik majd előnyösnek a megrendelők.