Hatmilliárd eurót fektet be a párizsi repülőterek fejlesztésébe az üzemeltető ADP csoport, amellyel a 20 éven belül megduplázódó utasforgalomra készülnek.

Az ATW Online szerint erről az ADP a befektetőknek tartott tájékoztatót. A cég ugyanis további privatizáció előtt áll: jelenleg az állam a többségi tulajdonos 50,6 százalék részesedéssel, de április 11-én arról szavazhat a francia parlament, hogy ezt csökkentsék.

Szakmai befektetőknek szeretne bevonni a kormányzat, és ezzel a beruházással akarja őket az ADP meggyőzni. A társaság 2021 és 2025 között fektetné be ezt az összeget a három, általa üzemeltetett párizsi repülőtér fejlesztésébe (Charles de Gaulle, Orly és Le Bourget), de azt egyelőre nem közölte, hogy az összeg milyen arányban oszlik majd meg a légikikötők között.

Annyit azonban elmondtak, hogy ez a 6 milliárdos beruházás dupla akkora összeget jelent, mint a 2016 és 2020 között fejlesztésre költött pénz mennyisége, és magában foglalja a Charles de Gaulle repülőtéren a negyedik terminál építését is, amellyel 2037-ben végeznének. Mint korábban megírtuk, a terminál építéséről nem rég kezdődtek meg a lakossági egyeztetések, a leendő épületkomplexum évente 30-40 millió utast lenne képes kiszolgálni, a 2-es terminál és az északi futópályák közötti területen állna, az 1-es terminál vonalában.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az üzemeltető rövidtávon azzal számol, hogy éves szinten 2,6 százalékkal nő majd a teljes utasforgalom, ezen belül a nemzetközi utasok száma pedig évenként 3,5 százalékkal bővülhet. A Charles de Gaulle-on tavaly 72,2 millió, Orly-n 33,1 millió utast kezeltek.

Az ADP a befektetés bejelentése mellett igyekezett megnyugtatni a légitársaságokat, hogy az újabb fejlesztés nem jár majd a repülőtéri díjak drasztikus emelésével, a társaság költségcsökkentő lépéseket vezet be, amellyel mérsékelhető a drágítás.