Az easyJet vezérigazgatója szerint nem fog csökkenni a nyomás az európai légitársaságokon és a késések sem oldódnak meg maguktól.
Johan Lundgren az ATW Online szerint a londoni Avation Festival rendezvényen azt mondta, mivel a körülmények javulására nem lehet számítani, a légitársaságoknak meg kell tanulniuk kezelni az üzemmenetet zavaró tényezőket. Hozzátette: az adatok rendelkezésre állása fogja meghatározni az ipar jövőjét.
A késések mellett azonban vannak más, az üzemelést negatívan befolyásoló tényezők, és ezekből az easyJetnek szép számmal jutott ki. Egyrészt a brit leányvállalat továbbra is azzal van elfoglalva, hogy integrálja az airberlintől átvett vagyonelemeket, illetve a trgeli üzemet a wet-lease flottáról át kell állítani a saját flottájukra.
Emellett az Airbus A320neo gyártásának késései sem tesznek túl jól az easyJetnek, a légitársaság folyamatosan tárgyal az Airbusszal, a cél, hogy az utasok ne vegyék észre, hogy gáz van a háttérben.
A Norwegian a napokban jelezte, hogy eladja A320neóit, ezzel kapcsolatban Lundgren azt mondta, hogy az airberlintől megszerzett gépek elegendő bővülést biztosítanak, de a konszolidáció folytatódik és ebben az easyJet is „kiveszi majd a részét”.
Az általános politikai helyzettel kapcsolatban a vezérigazgató optimizmusának adott hangot, szerinte az easyJet jól felkészült a Brexitre, és biztos abban, hogy a döntéshozók megfelelő egyezséget kötnek majd a kilépés légiközlekedést érintő kérdésekben.
A Ryanair ésa Wizz Air kézipoggyász-szabályzatának módosításával kapcsolatban Lundgren jelezte, hogy az easyJetnek is okoz késéseket a jelenlegi szabályozásuk, vizsgálják a kérdést, de döntés még nem született a szabályzat módosításáról.