Minden utasnak ingyen wifit ígért a Delta Air Lines vezetője, bár azt nem mondta meg, hogy mikortól tudja ezt biztosítani.
Ed Bastion a Skift Global Forumon felszólalva beszélt arról, hogy „hamarosan” minden utas számára elérhetővé tenné az ingyenes wifi hozzáférést, miután utasaik egyhangúan úgy foglaltak állást, hogy szükségük van a gyors és ingyenes internetelérésre.
Ingyenes wifit lebegtetett be a hetekben a fapados Southwest Airlines is, bár az csak az üzengetésre vonatkozott. Ed Bastion felszólalásában nem tisztázta, hogy az ingyenes wifi milyen szolgáltatást foglal magába, így azt sem tudni, hogy az ingyenesség mellé korlátlan és lesz-e az internet-elérés.
A kezdeményezés nem váratlan a Deltától, hiszen alapító tagja a Seamless Air Alliance-nek, amelyben rajta kívül az Airbus és a Sprint van, célja pedig a wifi legalább olyan jó legyen utazómagasságon, mint a földön. Ennek érdekében a társaság dollármilliókat költött már a szolgáltatás fejlesztésére, jelenleg harmadik generációs, azaz a legfejlettebb technológiát használják és az 50-ülésesnél nagyobb gépek mindegyikén van már wifi.
A szolgáltatással egyébként a legtöbb légitársaság már próbálkozik, de a szolgáltatás minősége még hagy némi kívánni valót maga után és viszonylag sokat kell érte fizetni. A legtöbb esetben elérhető a szolgáltatás, de a sávszélesség rendkívül alacsony és a földi antennákkal kiszolgált elérés korlátozott is, a szatellit alapú viszont lassú. Rosszabb esetben a szolgáltatás egyáltalán nem működik.
Azok a cégek, akik most ingyenes wifit kínálnak (Philippine Airlines, Qatar Airways) csak korlátozott ideig, vagy meghatározott adatmennyiségig biztosítják ezt, a Turkish Airlines, vagy a Scandinavian Airlines a törzsutasoknak ingyenesen biztosítja a szolgáltatást, a többiektől pénzt kér érte.
Jó hír viszont, hogy a technológia terjedésével az infrastruktúra kiépítése egyre olcsóbb lesz, így idővel az utasok által fizetett ár is csökkenhet, vagy akár szélesebb rétegek számára is ingyenes lehet.