A Lufthansa-csoport harmadik negyedéves pénzügyi helyzetét is rontotta a magasabb kerozinár, illetve a késésekből fakadó többletköltségek.

A cég lapunkhoz eljuttatott eredménykimutatása szerint a janár-szeptemberi időszakban a Lufthansa-csoport minimálisan, 1 százalékkal 26,8 milliárd euróra tudta emelni árbevételét az előző év azonos időszakához képest, cserébe viszont az üzemelés költségei sem változtak jelentős mértékben: ahogy tavaly, úgy idén is 25,9 milliárd eurót tettek ki. Összességében a csoport a késések és a kerozin árának növekedése 1 milliárdos többletköltséget jelentett.

A tételes bontásból kiderült, hogy bár a Lufthansa a tavalyihoz képest 500 millió euróval többet kénytelen többet költeni kerozinra, a bérköltség 30 százalékos csökkenése ezt bőven ellentételezi. A bér jellegű kiadásokra 3,3 milliárd, keróra 4,4 milliárd ment el 9 hónap alatt.

A kiigazított üzemi eredmény 2,3 milliárd euró lett, ez 8 százalékkal alacsonyabb, mint az egy évvel korábbi, az adózott, tiszta nyereség pedig 6 százalékkal marad el a tavalyitól és 1,7 milliárd eurót tett ki.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az üzleti szegmenseket külön vizsgálva a bevételek 61 százaléka a hálózatos légitársaságoktól származott, az Eurowingset és a Brussels Airlines-t magába foglaló fapados szegment 12 százalékot, a karbantartása 10 százalékot tett hozzá a bevételekhez.

A légitársaságok teljesítményét külön-külön vizsgálva megállapítható, hogy a legjobb helyzetben továbbra is a Swiss van, mivel a csoporton belül ez volt az egyetlen légitársaság, amely nem rontotta, hanem javította pénzügyi mutatóit. A Swiss 3 százalékkal 3,3 milliárdra növelte bevételét, üzemi eredménye pedig 18 százalékkal 525 millió euróra javult.

A Swiss volt a eminens kisdiák a Lufi-csoportban.

Ehhez képest a Lufthansa 4 százalékkal kevesebb bevételből tudott gazdálkodni, az üzemi eredmény pedig 4 százalékkal 1,3 milliárd euróra csökkent. Az Austrian Airlines 8 százalékkal kevesebb bevételt szerzett, üzemi eredménye pedig 14 százalékos zuhanásba váltott és 86 milliós pluszt mutatott az időszak végén.

A fapados szegmens 7 százalékkal nagyobb, 3,2 milliárd bevételt könyvelt el, és a tavalyi 165 milliós üzemi nyereség után ebben az évben pedig 65 milliós üzemi veszteségen áll a mérleg.

Az adatokkal együtt a Lufthansa-csoport azt is közölte, hogy nem változtat az év végi kilátásain, az egységbevétel némileg  a tavalyi fölött, az üzemi eredmény kicsivel a tavalyi szint alatt lesz.