Ismét baj volt a Pratt & Whitney az A320neo típuscsaládra kifejlesztett új generációs, áttételes hajtóművével. A napokban a Turkish Airlines egyik Airbus A321neo repülőgépének kellett kényszerleszállást végrehajtania a PW1000G hajtómű hibája miatt.

Illusztráció (Forrás: Airbus)

A TK1940-as járatot teljesítő TC-LSA lajstromjelű alig több mint három hónapos, Airbus A321neo személyzete néhány perccel a felszállás után jelentett hajtóműproblémát, majd fordult vissza a brüsszeli Zaventem repülőtérre – értesült az Aviation Safety Network.

A hibás erőforrás átvizsgálása során a segédberendezések meghajtóházának repedését fedezték fel, amely olajszivárgást is okozott.

Ez már a harmadik eset, amikor a PW1000G hajtóműcsaládhoz tartózó erőforrás rendellenes működését a segédberendezések meghajtóházának meghibásodására lehet visszavezetni.

Egyelőre azonban elszigetelt esetként kezelik mindhárom eseményt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Volt már néhány hasonló eset

Idén október 8-án az IndoGo légitársaság Bangalore-ból induló A320neo gépének kellett visszafordulnia, miután az egyik hajtóműben – PW1100G – az olajnyomás csökkenését észlelték a pilóták.

A másik eset még tavaly augusztusban történt, az FTA-2 számú Mitsubishi MRJ90 tesztrepülése során. Ekkor az egyik erőforrás – PW1200G – az óceán fölött magától leállt, ezért a személyzet a kényszerleszállás mellett döntött. Az eset után néhány hétig az egész MRJ flottát a földre parancsolták. A kivizsgálás során – akárcsak az IndiGo esetében – arra jutottak, hogy egyedi esetről van szó, így további korlátozásra egyelőre nincs szükség.

A meghibásodásoknak nincsen közük a Pratt & Whitney új generációs GTF (geared turbofan) hajtóműveinek eddig hibáihoz, mivel ez az egység nem tartozik az erőforrás újonnan kifejlesztett részeihez.