Folytatódik a kutatás a Lion Air tengerbe zuhant Boeing 737-esének fedélzeti hangrögzítője után, a légitársaság kibérelt egy speciális hajót e célra. Az állhat emögött, hogy hírek szerint az indonéz közlekedésbiztonsági szervezetnek elfogyott a pénze, és jogi hiányosságok miatt egyelőre nem kaphat plusz forrást, illetve a biztosítók sem akarják kifizetni a költségeket.

Az október 29-én, nem sokkal a felszállás után tengerbe zuhant Lion Air Boeing 737 MAX 8-as katasztrófája után nem sokkal a repülési paramétereket-adatokat rögzítő berendezést megtalálták, azonban a pilóták közötti beszélgetést felvevő szerkezet még mindig nincs meg, mint megírtuk, az erős tengeráramlat és a nagy hordalék nehezíti a munkát.

Egyes hírek szerint az indonéz közlekedésbiztonsági hatóságnak elfogyott a pénze, és bürokratikus akadálya van további összegek folyósításának.

Forrás: Boeing

Ez azt jelenti a források szerint, hogy egyelőre nincs jogi lehetőség rendkívüli forrást rendelkezésre bocsátani – írja a Flightglobal a Reutersnek nyilatkozó informátorokra hivatkozva. Szerinte már kérték az illetékes gazdasági minisztert, ám mivel nincs erről rendelkező jogszabály, a parlamentnek is meg kellene vitatnia a kérdést.

Így a kutatás folytatására a Lion Air maga bérelt ki egy speciális hajót, az MPV Everest nevű járművet, amely december 19-én ér a katasztrófa helyszínének környékére. A légitársaság közölte, hogy több mint 2,5 millió USA-dollárra becsülik a kutatás költségét, de azt nem árulták el, mennyi ideig tartanak igényt a hajóra.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A fapados cég hozzátette, hogy egyebek mellett ezzel is hozzájárulnak a katasztrófa kivizsgálásához, az elhunytak hozzátartozóinak kérése alapján.

Információk szerint a Lion Air biztosítói nem nagyon akarják kifizetni a kutatás költségeit.

Ezért döntött úgy a légitársaság, hogy maga száll be a kutatóhajó bérléséhez szükséges összeggel. A vízi jármű tevékenységét egyébként az indonéz közlekedésbiztonsági szervezet felügyeli majd.

Mint megírtuk, az előzetes jelentés szerint kétségek merültek fel a Boeing új generációs 737-esén bevezetett repülésstabilizáló rendszer működését, pilótáknak küldött visszajelzéseit illetően, a hatóság szerint ez lehetett a katasztrófa egyik oka, az amerikai repülésfelügyelet, az FAA sürgősségi direktívát is kiadott.

Legutóbb a két nagy MAX-üzemeltető, az American és a Southwest pilótáinak szakszervezete korábban azt is közölte, hogy nem adott elegendő információt a Boeing a képzéshez az úgynevezett MCAS-rendszerről. Ugyanakkor a Boeing megvédte a berendezést, szerinte megfelelően tájékoztatott a működéséről.