Légialkalmassági direktívát adott ki az EASA az Airbus A340-es típus 10 példányára a középső törzsfutómű esetleges hibája miatt, amely nem megfelelő karbantartás következményeként keletkezhetett.

Illusztráció: az Etihad Airways egyik néhai A340-500-asa (Fotó: AIRportal.hu)

Egy rutin nagyjavítás során olyan hibát fedeztek fel az egyik A340-es futóművének tengelyén, amely miatt az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség légialkalmassági direktívát adott ki a típus -500-as és -600-as változataira.

Az alkatrészen – a sértetlennek tűnő krómozott réteg alatt – korrózió nyomait találták meg. Az érintett példányokon a tengely kötelező cseréjével az utasítás szerint megelőzhető a futómű, ezáltal pedig a repülőgép és utasainak esetleges sérülése.

A hiba az eddigi vizsgálatok szerint a nem megfelelő karbantartás miatt keletkezhetett, és tíz repülőgépet érint.

A probléma jellege miatt nem kell azonnal cserélni a kérdéses alkatrészt, hanem elég a legutolsó nagyjavítás utáni 6 éven belül – ez az EASA adatai alapján legkésőbb 2020-2022 között történik meg.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A vizsgálat 13 sérült alkatrészt talált, amelyek az ügynökség adatai alapján, a gyártási számok szerint 4 légitársaságot érintenek: Iberia (4 gép); Virgin Atlantic Airways (3); Etihad Airways (2); és Qatar Airways (1).

Ebből mindkét Etihad-példány és a három érintett Virgin Atlantic gép közül egy már letárolva áll jelenleg, kereskedelmi forgalomban már a Qatar Airways-nél sem repül a típus.