Elhárulhat az elbocsátások és stagnálás veszélye az osztrák Ryanair-leányvállalatnál: a Lauda pilótáinak többsége támogatta a cégvezetés szorosabb munkarendről szóló javaslatát, így létrejöhet a megegyezés.
Az ír fapados óriás tulajdonosi nyomására markáns költségcsökkentésbe kell kezdenie az osztrák Laudának, ám a vezetőség új munkarendről szóló javaslatát nem akarták elfogadni a dolgozók.
Emiatt súlyos vita is kialakult a felek között, ami azzal is fenyegetett, hogy a Ryanair saját jogán (illetve a lengyel leánycégen keresztül) folytatja a bécsi bővítéseket, sőt Lauda-dolgozókat bocsáthat el.
Az üzemi tanács vezetőjének közlése szerint azonban sikerült megállapodást kötni, beleegyeztek a repült órák számának növelésébe és más munkarendi módosításokba.
A dolgozói képviseletet irányító Sandro Mayer az aero.de portál cikke szerint hétfő este annyit árult még el, hogy „elfogadható eredményt” sikerült elérni a tárgyalásokon, a hajózószemélyzetet rugalmasabban oszthatja majd be a cég. Közlése szerint a 125 pilóta többsége az üzemi tanácsban jóváhagyta a változtatásokat, ezért reményeik szerint az elbocsátások veszélye is elhárult.
Korábban megírtuk, hogy a hírek szerint a Ryanair augusztus 14-ig adott határidőt a kollektív szerződés módosítására, tehát a jelek szerint az utolsó pillanatokban sikerült megegyezni a hetek óta zajló vitában.
Mint arról beszámoltunk, az ír fapados pénzügyi helyzete romlott, ezért többféle megszorító intézkedésre készül a nagyvállalat. A teljes mértékben a tulajdonában álló (az Air Berlin csődje után az egykori alapító Niki Lauda által megszerzett cégrészből újraindított) Lauda csak a működése harmadik évére, 2021-re termelhet majd nyereséget a várakozás szerint.