Több száz repülőgép-szerelőt alkalmazna ideiglenesen a Boeing, akiknek az lesz a feladata, hogy a típus földre parancsolása óta a telephelyein felgyűlt 737 MAX repülőgépek átadásra alkalmas állapotba hozatalában közreműködjenek.

A Boeing kedden közölte, hogy néhány száz ideiglenes alkalmazott keresését és felvételét kezdi meg, köztük repülőgép-szerelőkét, a hajtóművekhez, avionikához és elektromos rendszerekhez értő szakemberekét.

Forrás: Boeing

Az ideiglenes dolgozókat a gyártó Moses Lake-ben, a Grant County Nemzetközi Repülőtéren működő egységhez keresik, számukra szállást és étkezést is biztosít a Boeing.

A felvételi procedúra elindítása Seattle Times cikke szerint arra utal: a Boeing abban bízik, hogy az FAA az idei év negyedik negyedévének elején, azaz októberben feloldja a típus március 13-a óta tartó globális repülési tilalmát.

Az amerikai gyártó a típus földre parancsolása óta, közel fél éve nem adhat át kereskedelmi üzemelésre 737 MAX repülőgépet. Amint a hatóságok feloldják a típus repülési tilalmát, a Boeing érdeke az, hogy amilyen gyorsan csak lehet, átadja a már legyártott példányokat, hogy a bevételek újra elkezdjenek érkezni a kasszába, valamint ne kelljen még több kötbért fizetni a vevőknek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Boeing április közepétől havi 52-ről 42-re csökkentette a 737 MAX-gyártósor termelését, az elmúlt közel hat hónapban – bár a Boeing erről nem ad ki adatot – becslések szerint több mint 250 elkészült MAX halmozódhatott fel a gyártó telephelyein és a gépek tárolására használt egyéb reptereken.

Átadásra váró MAX-ok a seattle-i Boeing Field-en (Fotó: Reuters)

A vadonatúj, de akár több mint fél éve álló repülőgépek hajtóművein és egyéb rendszerein az átadások előtt átfogó ellenőrzéseket és karbantartási munkákat kell elvégezni.

Emellett mindegyik repülőgépre telepíteni kell az új, javított repülésvezérlő szoftvert és tesztrepüléseket is végre kell hajtani. Ez hatalmas erőforrást, szervezést és logisztikai feladatokat igénylő folyamat lesz, amelyet a jelek szerint a Boeing elkezdett előkészíteni.

A gyártó terve az, hogy az összes, a Seattle körüli Puget Sound régión kívül tárolt gépet Seattle-be és Everettbe repülik majd át, ezen a két fő telephelyen működő átadóközpontokban történik majd a gépek felkészítése és a szükséges dokumentációs munkák.

A közeli Moses Lake-ben működő egység – ahová most az ideiglenes munkaerőt keresik – egy plusz helyszínként segítene be a tömeges átadások előkészítésében és nyújtana háttér-támogatást a seattle-i és everetti központoknak a szükséges karbantartási munkák elvégzésével.

Légi felvételek a Moses Lake reptéren álló 737 MAX gépekről

A Boeing 737 MAX repülőgépek közel fél éve tartó tárolásával kapcsolatos teendőkről korábbi cikkünkben írtunk részletesen.

Kihívások elé állítja a légitársaságokat a 737 MAX-ok tárolása