A légitársaságok az ‘50-es és ‘60-as években a repülés gyorsaságával, kedvező ár-érték arányával próbálták felhívni magukra a figyelmet, azonban ez akkoriban teljesen mást jelentett, mint most. Lássunk néhány hirdetést a repülés aranykorából!
Az ‘50-es és ‘60-as éveket tekintik sokan a kereskedelmi légiközlekedés aranykorának: akkoriban a repülés csaknem ünnepszámba ment, a finom ételekről, kényelmes ülésekről szólt, és csak a felső tízezer számára volt elérhető. A légitársaságok így nem az árra, hanem az ár-érték arányra helyezték a hangsúlyt hirdetéseikben, gyakran párhuzamot vonva a repülés és egyéb közlekedési formák között.
A TWA, azaz a Trans World Airlines az egyik legnagyobb amerikai légitársaság volt a légiközlekedés aranykorában. Az alábbi hirdetésben azt szemléltették, hogy egy retúr repülőjegy New York és London között „csupán” 425 dollárba került turista osztályon, ami mostani áron körülbelül 3500 dollárnak felel meg.
„Nem kell a nagyihoz utazni, mert most ő jön el hozzád!” – olvashatjuk a TWA másik hirdetésében. Itt arra helyezték a hangsúlyt, hogy az életkor nem számít, a repülés mindenkinek ajánlott, a nagyi jó kezekben lesz.
A következő TWA hirdetésben is az ár-érték arányt emelték ki: lehet, hogy a repülés nem olcsó, de mint tudjuk, az idő pénz, légi úton pedig nagyon gyorsan és kényelmesen el lehet jutni bárhova. Nem kell gyalogolni, nem kell átszállni, és főleg nem kell napokig utazni egyhuzamban.
„Apa már estére visszajön!”, olvasható az egyik TWA-reklámban, amely szintén arra hívja fel a figyelmet, hogy a repülés sokkal gyorsabb bármilyen más közlekedési formánál, így az elfoglalt üzletembernek is elég ideje jut a családjára.
„Ha kiszámolod – Uniteddel repülni olcsóbb, mint autózni!”, írja a United egyik korai hirdetésében. A reklám szerint 9 centbe kerül megtenni egy mérföldet autóval, járatuk fedélzetén turista osztályon azonban ez csupán 4 cent, első osztályon pedig 6 cent, ellátással együtt.
Az alábbi hirdetésben a TWA összehasonlította, mennyibe kerülne a Los Angeles és New York közötti utat megtenni vonattal, busszal, illetve repülővel.
Az eredmény természetesen az, hogy a repülésnek a legjobb az ár-érték aránya. A 99 dollár körülbelül 900 dollárnak felelne meg napjainkban, a repülés (és egyéb közlekedési formák) valóban csak a gazdagabbak számára voltak akkoriban elérhetők.
Képek forrása: Airlineratings.com