Teherszállítóvá átalakítást célzó programot indított a General Electric lízingcége, a GECAS és az Israel Aerospace Industries (IAI) a Boeing 777-300ER-re, várakozásaik szerint száz fölötti darabszámot értékesíthetnek belőle 2030-ig.

A General Electric honlapján elérhető sajtóközlemény szerint a The Big Twinnek hívott programban a GE lesz az indító üzemeltető, 15 darabot rendeltek a világ legnagyobb kapacitású áruszállítójának aposztrofált gépből, további 15 darabra szereztek opciós jogot.

Az első gép átalakítása Tel-Avivban kezdődik, az engedélyeztetéssel együtt 2022-ben fejeződik be, ezt követően egy-egy utasszállítót négy-öt hónap alatt alakíthatanak át áruszállítóvá. A konverziós programban a két cég nem változtat a hajóműveken, a GE90-es egység marad a gépeken, már csak azért is, mert a típusváltozaton ez az egyetlen elérhető erőforrás.

A GECAS szerint a pontos típusjelzés szerint Boeing 777-300ERSF (Extended Range Special Freighter) mintegy 25 százalékkal nagyobb kapacitást biztosít majd a kéthajtóműves versenytársakhoz képest, de emellett 21 százalékkal alacsonyabb fajlagos fogyasztást is garantál, terhelhetősége pedig 101,6 tonna lesz.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Richard Greener, a GECAS alelnöke a Flightglobalnak azt mondta, az új gépben 47 sztenderd méretű palettapozíció található, ami tízzel több, mint a gyári 777F-ben (amely a 777-200LR-en alapul), és nyolccal több, mint a 747-400F-ben.

Ezekkel az adottságokkal várhatóan a most 747-essel kiszolgált járatok 95 százaléka teljesíthető lesz a 777-300ERSF-változattal.

Elmondása szerint az áruszállítónak nagy sikere lehet, azzal kalkulálnak, hogy 2030-ig összesen 350 új és konvertált szélestörzsű áruszállító gépre lesz igény, amelyből 200 a most használt gépek cseréjét, 150 a bővülést szolgálhatja, a 777-300ERSF pedig 40-50 százalékát fedheti le a megrendeléseknek.

Az árral kapcsolatban még nem született döntés, Greener azt becsülte, hogy 35 millió dollár körül lehet a típus listaára.