A Dubai Airshow a megrendelések szempontjából gyenge kezdőnapját követően – hétfőn és kedden – belehúztak a repülőgépgyártók. Az Emirates 50 darabos A350-es és az Air Arabia 120 darabos A320neo rendelése mellett szép számmal kötöttek üzleteket és szereztek feltételes megrendeléseket a gyártók. Összefoglaló.
Tíz MAX géppel bővít a SunExpress
Tíz darab Boeing 737 MAX 8 típusú repülőgépre szóló opcióját hívja le a SunExpress légitársaság, bővítve eddigi 32 darab MAX-re szóló kötelező érvényű szerződését. A megrendelt tíz gép értéke listaárakon 1,2 milliárd dollár.
A döntően 737-eseket üzemeltető légitársaság elsősorban Törökország és Európa között, valamint egyéb nyaraló úti célokra repül, hálózata mintegy száz repteret köt össze, utasforgalma tavaly megközelítette a tízmilliót.
Az oroszlános low-cost flottájának gerincét alkothatják majd a MAX 8-asok
A kazah Air Astana 30 darab Boeing 737 MAX 8 megrendelésének szándékát jelentette be, az új generációs keskenytörzsűek a légitársaság low-cost leányvállalata, a FlyArystan flottájának gerincét adnák. A megrendelés értéke listaárakon 3,6 milliárd dollár.
Még két Boeing 787-9-est bérel az Egyptair
Bővíti Dreamliner flottáját az Egyptair, a légitársaság két darab Boeing 787-9-es bérléséről állapodott meg az AerCap lízingcéggel. A dublini központú lízingcég a 787-es típus legnagyobb vevője, a már meglévő és megrendelt állománya a típusból 117 darab. Az AerCap a mostani megállapodással már nyolc 787-est ad bérbe az egyiptomi légitársaságnak.
Plusz 12 neót rendelt, de 12 példány átvételét későbbre halasztotta az Easyjet
Tizenkét darab Airbus A320neo repülőgépre szóló opcióját váltotta kötelező érvényű megrendelésre az Easyjet. A légitársaság azonban későbbre halasztotta kilenc A320neo és három A321neo átvételét.
A most megrendelt 12 példányt – amelynek értéke listaárakon 1,37 milliárd dollár – 2024-től veszi át a low-cost légitársaság.
Az Easyjet flottájában a tervek szerint 2019-ben 331, 2020-ban 352, 2021-ben 353, 2022-ben 358, 2023-ban pedig 361 repülőgép teljesít majd szolgálatot.
Tíz A321XLR-re szerződött a Flynas
Tíz Airbus A321XLR kötelező érvényű megrendeléséről állapodott meg a szaúdi low-cost légitársaság az európai gyártóval. A gépek 2025-től érkeznek a cég flottájába.
A Flynas még 2016-ban állapodott meg 80 darab A320neo családba tartozó repülőgép megrendeléséről, amelyből eddig négy példányt vett át. A cég jelenleg még 27 példányt üzemeltet az A320 korábbi változatából. A légitársaság tavaly 6,6 millió utast szállított.
Nyolc A220-ast kér az Air Senegal
Szenegál új nemzeti légitársasága, az Air Senegal szándéknyilatkozatot írt alá nyolc darab Airbus A220-300-as megrendeléséről az európai gyártóval. A repülőgépekből évente két példányt vesz át a cég 2021-től, amennyiben a szerződést véglegesítik.
A légitársaság egyebek mellett Londonba és Genfbe is indít majd járatokat az A220-as gépekkel.
A 2016 óta működő Air Senegal jelenleg két A319-es és két ATR-72-600-as mellett egy Airbus A330-900neo repülőgépet is üzemeltet.
A GECAS 12 A330neót és 20 A321XLR-t rendelt
A General Electric lízingcége, a GE Capital Aviation Services (GECAS) kötelező érvényű megállapodást írt alá 12 darab Airbus A330-900neo és 20 darab A321XLR megrendeléséről. A húsz XLR-ből 13 darab új rendelés, hét darab pedig a meglévő rendelések konverziója a nagyobb hatótávú változatra.
Három Dreamlinert szerezne be Ghána
Három Boeing 787-9 Dreamliner megrendeléséről írt alá szándéknyilatkozatot a ghánai kormány az amerikai gyártóval. A nyugat-afrikai ország újra akarja indítani légitársaságát, ehhez szükségesek a szélestörzsű repülőgépek a Boeing közleménye szerint.
A megrendelés értéke, amennyiben véglegesítik a szerződést, listaárakon számítva 877,5 millió dollár.
A leendő légitársaság Európába, Észak-Amerikába és Ázsiába is indítana járatokat nyugat-afrikai bázisáról.
Belehúzott a De Havilland Canada, jól fogytak a Dash 8-400-asok
A dubaji központú Palma lízingcég 20 darab Dash 8-400-as megvásárlásáról írt alá szándéknyilatkozatot a De Havilland Canada gyártóval, amely megvette a típus programját a Bombardier-től. A vállalat a korábban megrendelt gépeit az Ethiopian Airlines, a RwandAir és az abu-dzabi központú Falcon Aviation légitársaságoknak adta bérbe.
Az Aeroflot leányvállalataként működő Aurora szintén szándéknyilatkozatot írt alá öt darab Dash 8-400 megrendeléséről, feltételes megállapodást írt alá a ACIA Aero Capital Limited három darabra, Ghána pedig ugyancsak szándéknyilatkozatot tett hat példányra, amelyeket a három Dreamlinerhez hasonlóan az ország légitársaságának újraalapításához használnának.