Már 2020-tól karbonsemleges növekedésre állna át az Austrian Airlines, tehát a légitársaság további fejlődése nem járna nagyobb károsanyag-kibocsátással.
Az osztrák légitársaság lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint céljukat három fő intézkedéssel szeretnék elérni. Egyrészt tovább folytatódik a flotta megújítása, amellyel korábban a Fokkereket, most pedig a Bombardier Dash 8-asokat vezetik ki. Ezzel a lépéssel közel 10 ezer tonna kerozint tudnak megspórolni, a károsanyag-kibocsátás pedig 51 ezer tonnával csökken számításaik szerint.
Emellett hatékonyságnövelő intézkedéseket is bevezettek, csökkentették a fedélzetre vitt anyagok súlyát, valamint egyhajtóműves gurulást vezettek be, ezekkel évente 11 ezer tonnával csökken a szén-dioxid-kibocsátás.
Bár az effektív emissziós szintet ez önmagában nem befolyásolja, de az Austrian Airlines is lehetővé tette az utasoknak a rájuk eső szén-dioxid-kibocsátás kompenzálását. Andreas Otto, a légitársaság kereskedelmi vezetője ezzel kapcsolatban megjegyezte, hogy
az utasok alig 1 százaléka él ezzel a lehetőséggel, de így is 100 ezer tonna szén-dioxidnak megfelelő mennyiséget kompenzáltak 1,5 millió euró értékben.
A Climate Austria csoporttal közösen vesznek részt ebben a projektben, amely több, fenntarthatósággal és környezetvédelemmel kapcsolatos projektben vesz részt, a kompenzálásból befolyó összeget ezekre is költi az Austrian Airlines.
Andreas Otto a közleményben azt írta, 2018-ban az Austrian 81 gépes flottája összesen 2,4 millió tonna szén-dioxidot bocsátott ki, 6,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, de az egy utasra vetített kibocsátás kis mértékben csökkent. Tavaly a légitársaság gépei 100 utaskilométerenként 3,79 liter kerozint igényeltek, szemben az egy évvel korábbi 3,83 literrel. A hossztávú járatokon az egy utasra vetített emisszió 2004-óta a harmadával csökkent.