Két új diszkont légitársaság is elindulhat Thaiföldön, amelyek a turizmus fellendítésében segíthetik az országot. Eközben a Thai Airways több sebből vérzik, és túlélése korántsem biztos.
A Simple Flying gyűjtése szerint a Thai Summer Airways és a Thai Eastar Jet is az indulás előtti utolsó fázisba lépett, és 2020-ban megkezdhetik működésüket. A Bangkok Post azt írta, mindkét cég megkapta a szükséges légijármű üzembentartói (AOC) és üzemelési (AOL) engedélyt is.
A Thai Eastar Jet thaiföldi és dél-koreai befektetők közös projektje, és elsősorban e két ország közötti útvonalakat szeretne üzemeltetni. A Thai Summer Airways egy thaiföldi és kínai koprodukció, ebből kifolyólag Boeing 737-800-asaival e két ország közötti forgalomra koncentrálna.
Mindkét cég már létező keresletre reagál, és nem újat akar generálni: a látogatók száma idén várhatóan 4 százalékkal meghaladja majd az egy évvel korábbit, ám ezen belül a struktúra változik.
Kevesebb a nyugati, de több az ázsiai turista Thaiföldön, ezt a trendet akarja a két társaság meglovagolni.
Ez a trend pedig az adatok szerint 2014 óta tart, és ezt támasztja alá a helyi turisztikai hivatal elemzése is, amely kimutatta, hogy immár az országba látogatók 64 százaléka négy ázsiai országból (Kína, Malajzia, Dél-Korea és Laosz) érkezik.
Bár az utasforgalom és ezzel együtt a bevétel is folyamatosan emelkedik, az átlagkeresetek továbbra is alacsonyabbak a nyugati országokhoz képest, a piac tehát rendkívül árérzékeny, ami viszont a diszkontoknak kedvez.
Ezt a folyamatot támasztja alá a Thai Airways nehéz anyagi helyzete is, az új kihívásokhoz a nemzeti légitársaság egyre nehezebben tud alkalmazkodni. A vezérigazgató korábban már jelezte, hogy a felértékelődő helyi valuta, a gazdaságtalan útvonalak fenntartása és az emelkedő költségek miatt krízishelyzet alakult ki a cégnél. Megkezdték az üzemelés áttekintését és a társaság reorganizációját, de, ahogy a vezérigazgató fogalmazott, nem maradt túl sok idő.