Mintegy kétezer tonna, kabinból származó hulladékot kezelt és hasznosított újra partnereivel együtt az Iberia tavaly, és 5 ezer tonnával csökkent a kabinból származó szemét.

A cég tájékoztatása szerint a 2016-ban indult kezdeményezés – amelyben többek között a Gate Gourmet és az Ecoembes is a légitársaság partnere – célja, hogy a még meglévő műanyag és papír hulladékot teljes mértékben újrahasznosítsák.

Tavaly az Iberia összes európai és belföldi járatára kiterjesztették a programot, így ezeken a járatokon a használt étel- és italcsomagolást is kezelni tudják, ebből jött össze a 2250 tonna újrahasznosított szemét.

Ehhez új fedélzeti trolley-t is terveztek, amelybe már szelektíven lehet gyűjteni a hulladékot, így könnyítve az újrafeldolgozást. Az Iberia több mint 4 ezer munkavállalójának tartott továbbképzést a projekt keretein belül.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A szemetet a Gate Gourmet madridi központjában gyűjtik össze és kezelik. A jövő tervei között szerepel a hosszútávú járatokon keletkezett organikus (újrahasznosítható, komposztálható) szemét gyűjtése is.

A Zero Cabin Waste kezdeményezés az újrahasznosítás mellett a fedélzeten termelődő szemét mennyiségének csökkentését is célozza. Ezért a papír alapú újságokat elektronikus médiatermékekkel váltották ki, a fülhallgatók, párnák, takarók műanyag csomagolását is lecserélték, így

csak tavaly 5 ezer tonnával kevesebb hulladék keletkezett és 15 százalékkal kevesebb súlyt vettek a gépek a fedélzetükre.

Joanquin Mateo, a Gate Gourmet igazgatója hangsúlyozta, számukra a Zero Cabin Waste program túlmutat az Iberiával való együttműködésen, mivel a közös munka alatt megszerzett tapasztalatot és gyakorlatot a catering kiszolgáló négy kontinensen lévő több több mint 200 központjában is be akarja vezetni.