A Budapest Airport szerint szükség van arra a kapacitásra, amelyet a hatszintes parkolóházzal hoztak volna létre a 2-es terminál előtti területen. Megoldást a helyzetre egy újragondolt létesítmény jelent majd.
A Liszt Ferenc-repülőtér üzemeltetője ezt a pénteki hírre reagálva közölte az AIRportal.hu megkeresésére.
Ismert, Orbán Balázs, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkárának írásbeli kérdésre adott válaszából ugyanis az derült ki, hogy az ügyben szakhatóságként eljáró Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal álláspontja szerint a repülőtér vonzáskörzetében több hasonló profilú építmény is található, ezért a parkolóház felépítése nem indokolt, illetve negatívan befolyásolná a jövőbeni tömegközlekedés fejlesztésének lehetőségét, ezért nem adnak ki hozzájárulást. Így végül a beruházásnak építési engedélye sincs.
A repülőtér üzemeltetőjének tájékoztatása szerint a parkolóház megépítése része annak a hosszútávú repülőtér-fejlesztési tervnek, amelyen a Budapest Airport és a magyar kormányzat közösen dolgozik. A terv új infrastruktúra építése mellett a repülőtér közlekedési kapcsolatainak javítását is tartalmazza.
„Annak érdekében, hogy a terminálok megközelítése minden típusú közlekedési eszközzel érkező utas számára egyaránt optimális legyen, a parkolóházat más koncepció alapján tervezzük megépíteni” – olvasható a közleményben.
A létesítmény részleteiről a tervek nyilvánosságra hozatalakor ad majd a repülőtér bővebb tájékoztatást.
A Budapest Airport 2018 november végén úgy kezdte el a korábban terminál parkolónak otthont adó területen az építkezést, hogy birtokában volt a jogerős építési engedély, amelyet a fővárosi kormányhivatal adott ki. Az erről szóló határozat 2018 márciusában jelent meg, bár mára már nyilvánosan nem elérhető, azt ugyanis pár nappal az építkezés megkezdése után, december 10-én visszavonták, az akkor hivatalos indoklás szerint a plázastop miatt.