Az Európai Unió a holland KLM-nek nyújtott 3,4 milliárd euró értékű állami támogatást is jóváhagyta. Nem sokkal a csőd előtt a hongkongi Cathay Pacific hitelezői jóváhagytak egy 5 milliárd USA-dolláros mentőcsomagot.

Az Európai Bizottság a honlapján közölte, hogy a KLM-nek nyújtott 3,4 milliárd euró értékű mentőcsomag nem ütközik az unió versenyjogi szabályaiba. A holland kormány hitel, illetve hitelgarancia formájában segíti meg a társaságot.

Mivel a két tétel egyike sem éri el a szabályok által rögzített felső korlátot, és szigorú feltételeket szabott az állam, az unió versenyjogi szerve szerint a csomag nem lehet versenytorzító hatású.

A KLM Boeing 737-800-asa Budapesten (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)

Korábban hasonló érvekkel hagyta jóvá a bizottság az Air Baltic és az Austrian Airlines állami támogatását is.

A Hongkongban, Kína különleges övezetében működő Cathay Pacific már a pandémia előtt is törékeny anyagi helyzetben volt, bár a 2018-as év nyereségesre sikerült nagy nehezen.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A South China Morning Post beszámolója szerint a hitelezők és tulajdonosok az utolsó pillanatokban döntöttek arról, hogy kötvénykibocsátással, valamint egy állami hátterű banki hitellel

5 milliárd USA-dollár értékű tőkebevonást hajtanak végre.

Ezzel a Cathay Pacific elkerülheti a csődöt. Bár az állam közbeavatkozását sokan kritizálták versenytorzító hatása miatt, Hongkongnak alapvető érdeke, hogy az új kötvények kibocsátása után is helyi kézben tartsa a társaságot.

Az Air China már így is 30 százalékos részesedéssel bír a cégben, és nem szeretnék, ha a kínai állam befolyása ezen a csatornán keresztül is erősödne.

Másfelől a Cathay csak Hongkongban 33 ezer embert foglalkoztat közvetlenül, közvetetten pedig 300 ezer állást támogat.