A légiközlekedés környezetbaráttá tételéért a Boeing célul tűzte ki, hogy 2030-ra az összes kereskedelmi repülőgéptípusa képes legyen kizárólag fenntartható üzemanyag felhasználásával repülni.
Akár 80 százalékkal csökkentik a szén-dioxid kibocsátást a légiközlekedésben használt fenntartható üzemanyagok, a teljes életciklust tekintve, és a gyártó közlése szerint a jövőben lehetséges akár a 100 százalékos mérséklés elérése is.
Jelenleg a fenntartható üzemanyagok legfeljebb fele-fele arányban a hagyományos kerozinhoz keverve alkalmazhatók a kereskedelmi repülőgépeken.
A légiközlekedés globális célkitűzése az, hogy 2050-re az iparág szén-dioxid-kibocsátását 50 százalékkal kell csökkenteni a 2005-ben mért szinthez képest. Ennek érdekében a kereskedelmi típusokat jóval 2050 előtt képessé kell tenni arra, hogy teljes mértékben tudjanak fenntartható üzemanyaggal repülni.
A biokerozin alkalmazhatósági szintjének növeléséhez a repülőgép- és hajtóműgyártóknak szorosan együtt kell működnie a törvényalkotókkal, hatóságokkal és számos más iparági résztvevővel.
Az amerikai gyártó már korábban végrehajtott olyan tesztrepüléseket, amikor a kőolaj alapú helyett teljes mértékben alternatív kerozint használtak.
Fenntartható üzemanyag egyebek mellett emberi fogyasztásra nem alkalmas növényekből, máshoz fel nem használható mezőgazdasági melléktermékekből, nem újrahasznosítható háztartási hulladékból, egyes ipari folyamatok során kinyerhető gázokból is előállítható.
A repülőgépek és hajtóművek alkalmassá tétele mellett a bioüzemanyag széleskörű alkalmazásához meg kell teremteni az energiahordozó fenntartható előállítását, valamint, hogy az megfelelő mennyiségben és áron álljon rendelkezésre. Ezen túl pedig létre kell hozni azt az infrastruktúrát és minőségbiztosítási rendszert, amely lehetővé teszi a romlandó termék eljutását a repülőterekre.
Tavaly szeptemberben az Airbus ennél ambiciózusabb célkitűzéseket szellőztetett meg, az európai gyártó 2035-re hidrogénmeghajtású, nulla károsanyag-kibocsátású típusok forgalomba állítását célozta meg. Emellett az európai rivális is dolgozik olyan projekteken, amely elektromos meghajtás és bioüzemanyag alkalmazását próbálja meghonosítani a kereskedelmi gépeken.