Megbecsülni sem lehet, hogy a Boeing mikorra végezhet a 787-es gyártási problémáinak megszüntetésével és új eljárások bevezetésével, miközben a típusból tavaly október óta egyetlen példányt sem adott át.

Az Aviation Week szaklap az Air Lease Corporation (ALC) és a Spirit Aerosystems vezetőinek beszámolói alapján írt arról, hogy nagyon lassan halad a Boeing a 787-es típus  gyártási problémáinak megoldásával.

John Plueger, az ALC vezetője szerint nyilvánvalóvá vált, hogy a gondok elhatalmasodtak, egyelőre azt sem látni, miféle végleges megoldással állhat elő a Boeing, amely a légügyi hatóságoknak is megfelelő.

Fotó: AIRportal.hu

David Calhoun, a Boeing vezetője január végén még azzal számolt, hogy márciusban újraindulhatnak az átadások, Plueger szerint viszont fogalmuk sincs arról, hogy mikor vehetnek át újra Dreamlinert. „Nem akarom azt mondani, hogy hónapokig tart majd a folyamat, egyszerűen semmit nem tudunk, további részleteket várunk a gyártótól” – fogalmazott.

Az ALC-nek 34 darab 787-esre van megrendelése, ezek közül idén 14-et kellene átvenniük és az üzemeltető légitársaságokhoz juttatniuk. Van azonban olyan, amely már több mint egy évet késik, ami azt is jelenti, hogy az ügyfelük büntetés nélkül elállhat a lízingtől.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Boeing tavaly október óta nem adott át 787-est, és több mint 80 vár Charlestonban, illetve Everettben arra, hogy a gyártási hibáikat kiküszöböljék.

A Spirit Aerosystems gyártja a problémás alkatrészek egy részét, a cég vezetője, Tom Gentile azt mondta, folyamatosan együtt dolgoznak a hibák kiküszöbölésén.

A beszállító úgy tudja, a Boeing a Dreamlinerek más alkatrészeit, törzselemeit is vizsgálja problémák után kutatva.

Mint arról korábban beszámoltunk, a Unitednél, a Singapore Airlines-nál és az Air Canadánál szolgálatot teljesítő Boeing 787-eseken két olyan hibát is találtak, amelyek együttes jelenléte miatt a törzs hátsó része nem teljesíti az üzemelés során elvárt terhelési szinteket, ez pedig idővel strukturális repedésekhez, törésekhez vezethet.

Az Ethiopian Airlines egyik Dreamlinerének farok része összeillesztés előtt. Fotó: AIRportal.hu

A Boeing a szerkezeti elemek összeillesztésénél előforduló esetleges réseket lézeres technológiával deríti fel, amelyeket robotok segítségével tömítenek, a vizsgálat során azonban kiderült, hogy gyártási hiba miatt ez nem megfelelő.

A másik probléma a repülőgépek vízszintes vezérsíkjának gyártása során felfedezett problémára vezethető vissza.