A hatóság a Dreamliner típus dekompressziós paneleinek problémája miatt most az összes példány átvizsgálását elrendelte, és a 737 MAX-ek földelési hibájáról is kiderült, hogy több elemet érint, mint azt korábban sejtették.
Mint arról korábban beszámoltunk, több mint kétszáz Boeing 787-est kellett csak az Egyesült Államokban átvizsgálni azért, mert a raktér és az utastér közötti, a törzs külseje felé elhelyezkedő, térelválasztó szerkezeti elemen lévő nyomáskiegyenlítő (dekompressziós) panelek biztonsági kockázatot rejtenek, több példányon is átszakadtak.
Ha hibásak, tűz esetén az oltórendszerből érkező halongáz nem tud megfelelő koncentrációban felhalmozódni a raktér adott területén, hogy kordában tartsa a lángokat a kényszerleszállásig.
A Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) emiatt februárban kiadott direktívája óta azonban kiderült, hogy több példány lehet érintett a hibában.
A mostani, friss légialkalmassági direktívatervezet szerint a hatóság ezt a többször elvégzendő vizsgálatot minden legyártott Dreamlinerre kiterjeszti, a sérült elemeket cserélni, vagy az előírásoknak megfelelően javítani kell.
Mindez ugyanakkor csak ideiglenes megoldás, a Boeing már dolgozik a probléma végleges elhárításán, az FAA ennek jóváhagyása után újabb direktívát adhat ki.
Ezzel párhuzamosan a közelmúltban forgalomba visszaállított 737 MAX-ek újabban felfedezett hibájáról is további részletek derültek ki. Mint megírtuk, több tucat repülőgépet kellett ideiglenesen kivonni a forgalomból, mert a pilótafülkében található tartalék elektromos rendszer vezérlőjének földelése nem megfelelő.
Az Aviation Week azóta úgy értesült, hogy másik két elem földelése sem jó,
az egyik a tartalék elektromos rendszer tartókonzolja, a másik pedig a pilóta előtt lévő egyik műszeregység.
A várakozások szerint a Boeing hamarosan hivatalos karbantartási értesítőben határozza meg a javítás menetét, de ezt a hatóságnak is jóvá kell hagynia.