Nyilvánosságra hozta a 737 MAX jövőbeni gyártásának részleteit a Boeing, a tervek szerint 2022 elejére 31-re emelkedik az egy hónapban elkészített gépek száma. Eközben az elektromos hibák javításáig leállították a típus átadásait.
David Calhoun, a Boeing vezérigazgatója a cég március 31-én végződött első negyedéves eredményeit ismertetve videokonferencián arról számolt be, hogy ebben az időszakban 58 darab 737 MAX-gépet adtak át üzemeltetésre (a tavaly őszi újraengedélyeztetés óta összesen 85-öt), világszerte 21 légitársaság kezdte el használni a gépeket, amelyekkel 25 ezer járatot és 58 ezer repült órát teljesítettek.
Korábbi becslések szerint nagyjából 450 elkészült, de át nem adott példányt tároltak a Boeing telepein, a cég szerint még megközelítőleg 400 vár átadásra, a folyamat jövő év végéig tarthat.
Calhoun beszélt a mintegy 100 MAX-et érintő elektromos földelési hibáról is.
Közlése szerint áprilisban leállították az átadásokat addig, amíg a Szövetségi Légügyi Hivatallal együtt ki nem dolgozzák a megoldást, a várható módosítás gépenként pár napot vehet majd igénybe.
A vezérigazgató elmondta azt is, hogy a gyártási rátát a jövő év elejéig az igényszint várhatóan folyamatos emelkedése mellett havi 31-re fogják emelni, de a piaci körülmények még változtathatnak a terveken.
A 787-esekkel kapcsolatban közölte, márciusban újra elindultak az átadások, eddig 9 példányt vettek át az üzemeltetők, a várakozások szerint az összes elkészült gépet az év végéig át tudják adni.
A dél-karolinai gyártásra való áttérés zökkenőmentes volt, a gyártási rátát a korábbi bejelentéssel összhangban havi 5 gépre állították be.
A 777X programról David Calhoun annyit mondott, hogy folyamatosan zajlik a fejlesztés a világ több hatóságával együtt dolgozva, jelenlegi állás szerint 2023 végén át tudják adni az első példányt.
Hogy kinek, arról nem szólt, annyit mondott még, hogy havonta 2 darab 777, vagy 777X készülhet el Everettben.
Greg Smith pénzügyi vezető ismertetése szerint az első negyedévben a vártnál jobb, 15,2 milliárd USA-dollár bevétellel zárt a cég, ami 10 százalékkal kevesebb, mint egy évvel ezelőtt. Az adózott eredmény 561 millió dollár veszteséget mutatott az egy évvel korábbi 641 milliós veszteség után.
Az első negyedévben a Boeing 77 repülőgépet adott át, a kereskedelmi típusok gyártásából 4,2 milliárd dollár bevétele származott, az üzemi eredmény 856 millió dollár veszteség volt, amely jelentősen kedvezőbb, mint a tavalyi 2 milliárdos veszteség.