Megkapta az engedélyt a Boeing a 737 MAX földelési hibáinak javítására a Szövetségi Légügyi Hivataltól (FAA), a gépek átadása hamarosan folytatódik.
A Reuters hírügynökségnek a hatóság megerősítette, hogy jóváhagyták a Boeing által javasolt karbantartási értesítőt és a hozzá kapcsolódó javítási útmutatót. Ezeket a gyártó szerdán már elküldte a légitársaságoknak, a gyárban pedig elkezdik a felkészülést az átadások folytatására.
Eddigi sajtóértesülések szerint a földelési hiba a tartalék elektromos rendszert, annak konzolját, illetve a pilóták előtt lévő műszeregységet is érinti, és beszerelési hibából fakad, a Boeing ugyanis megváltoztatta az eljárást, mert fel akarta gyorsítani a gyártást.
A hiba miatt a forgalomba állt MAX-ek negyedét, mintegy 100 gépet újra a földre parancsoltak, ezek egészen addig nem használhatók, amíg a javítást el nem végzik, ami korábbi becslések szerint példányonként néhány napos munkát vesz majd igénybe.
A problémát az újabb gyártású gépeken fedezték fel, a Boeing ezért áprilisban leállította a átadásokat, emiatt az év negyedik hónapjában mindössze 4 darab 737 MAX került üzemeltetőkhöz.
Steve Dickson, az FAA vezetője azt mondta, minden nap egyeztetnek a Boeinggel nem csak az elektromos hibával, hanem a típusváltozat megbízhatóságával kapcsolatban, és semmi oka nincs kételkedni abban, hogy a 737 MAX biztonságos.
A három nagy amerikai légitársaságnál több mint 60 példányt kellett ideiglenesen kivonni a flottából akkor, amikor stabilan emelkedik a járatszám és az érdeklődés a repülés iránt.