Felszínre hozták annak Boeing 737-200-as áruszállító repülőgépnek a roncsait, amely idén júliusban, hajtóműhiba miatt hajtott végre kényszerleszállást  Honolulu közelében a Csendes-óceán vízére.

Az USA Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottságának (NTSB) közleménye szerint megtalálták az áruszállító repülőgép mindkét adatrögzítőjét, valamint kiemelték a Boeing 737-200F nagyobb, és a vizsgálat szempontjából fontos részeit is.

A roncsokat 106-137 méter közötti mélységből emelték ki az NTSB által a baleset helyszínére vezényelt speciális egységek, a műveletbe távirányítású mini-tengeralattjárókat is bevontak.

A repülőgép darabjainak kiemelése jelentős előrelépés a balest kivizsgálásának folyamatában.

A baleset helyszínén még júliusban megkezdett víz alatti kutatóakció megállapította, hogy a repülőgép törzse két nagyobb darabra tört szét a szárnytő előtti résznél. A vízreszálláskor mindkét hajtómű levált a szárnyakról, valamint az orrfutó is leszakadt a törzsről.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A repülőgép összesen hat cargo-konténert szállított, ebből négy a törzs hátsó részében maradt, kettőt a roncsok közelében találtak meg.

A gép darabjai és a szállított áru kiemelésére a légitársaság biztosítója szerződött a tenger alatti keresésre szakosodott Eclipse Grouppal, amely a San Diegóban állomásozó Bold Horizon keresőhajót vezényelte a helyszínre, a két nagy törzsdarab kiemelését és partra szállítását pedig a kaliforniai Salta Verde hajó végezte.

Amint korábban megírtuk, a Transair 810-es járatát teljesítő, 1975-ben gyártott Boeing 737-200-as személyzete röviddel a Honolulu légikikötőjéből végrehajtott felszállást követő emelkedés közben hajtóműhibát jelentett, megpróbált visszafordulni, azonban végül nem jutott el a repülőtérig, és az óceán felszínére hajtott végre kényszerleszállást a futópálya küszöbétől mintegy két tengeri mérföldre. A két pilóta időben el tudta hagyni a gép fedélzetét, így túlélték a balesetet, a roncsok azonban elsüllyedtek.